Виробництво в сучасних креативних індустріях у контексті розвитку візуальних мистецтв

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24195/artstudies.2024-2.29

Ключові слова:

візуальні мистецтва, виробництво, менеджмент, гуманітарний простір, цифрове середовище, медіапростір

Анотація

Статтю присвячено аналізу потенціалу досвіду продюсування аудіовізуального мистецтва в подоланні викликів просування візуальних мистецтв. А також дослідженню сучасного розвитку соціокультурної сфери, що не лише висуває вимоги до управління креативними індустріями, а й потребує значних зусиль у її вивченні та підготовці відповідних фахівців. У цьому контексті досвід продюсера та його компетенцій набуває нових якостей і визначень. Встановлено, що виконання продюсерських функцій у сучасних креативних проєктах передбачає, з одного боку, розуміння змін, які відбуваються в сучасному гуманітарному просторі, а з іншого – значної кількості нових професійних управлінських дефіцитів. Відповідних особистісних якостей, професійних і підприємницьких. Саме поєднання цих складових частин допомагає підвищити рівень продюсерського менеджменту. Показано, що відповідне поєднання якостей затребуване й в умовах необхідності просування візуального мистецтва в медіа, менеджменту складних мистецьких і мистецько-виробничих проєктів. Рівень сучасного виробничого менеджменту є своєрідним індикатором і водночас каталізатором гуманітарного розвитку суспільства. Спрогнозовано, яким чином візуальні мистецтва в сучасних умовах розвитку культури, медіа та креативних індустрій змінюються в пошуках відповідей на нові виклики. З’ясовано, що передбачити такі виклики можна також і з урахуванням досвіду іншого виду мистецтва – аудіовізуального. Так, у сучасних умовах можна зіставити ролі арткуратора або художника, який опікується просуванням особистого бренду у візуальних мистецтвах, і продюсера в аудіовізуальному мистецтві. З метою актуалізації наукового діалогу навколо потенціалу використання досвіду аудіовізуального мистецтва окреслено перспективні напрями подальших досліджень.

Посилання

Eco, U. (1996). From Internet to Gutenberg. The Lecture Presented by Umberto Eco at Columbia University. New York: The Italian Academy for Advanced Studies in America. URL: http://www.goodwin.ee/ekafoto/tekstid/Eco%20Umberto%20-%20From%20Internet%20to%20Gutenberg.pdf.

Безручко, О. (Ред). (2023). Аудіовізуальне мистецтво і виробництво: досвід, проблеми та перспективи: колективна монографія. Київ: Видавничий центр КНУКіМ.

Дайсон, Е. (2002). Життя за доби інтернету. Вип. 2.1. Київ: ВД «Альтернативи».

Кастельс, М. (2007). Інтернет-галактика. Міркування про інтернет, бізнес і суспільство. Київ: Ваклер.

Ландяк, О. (2015). Медіаарт у контексті сучасного екранного мистецтва. Paradigm of knovlege. № 2 (5). С. 1–13.

Ландяк, О. (2017). «Аудіовізуальне мистецтво» як концепт у сучасному мистецтвознавчому дискурсі. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія «Мистецтвознавство». Вип. 36 (1). С. 213–223.

Сидоренко, В. (2008). Візуальне мистецтво від авангардних зрушень до новітніх спрямувань: Розвиток візуального мистецтва України ХХ–ХХІ століть. Київ: Інститут проблем сучасного мистецтва Академії мистецтв України.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-11

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 3. ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА ВІЗУАЛЬНИХ МИСТЕЦТВ