Змістові засади підготовки майбутніх фахівців візуального мистецтва в закладах вищої освіти США

Автор(и)

  • Марина Анатоліївна Бойченко Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка https://orcid.org/0000-0002-0543-8832
  • Анна Віталіївна Нечипоренко Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка https://orcid.org/0000-0003-0935-2945

DOI:

https://doi.org/10.24195/artstudies.2024-4.1

Ключові слова:

мистецька освіта, візуальне мистецтво, майбутні фахівці образотворчого мистецтва, професійна підготовка, заклади вищої освіти, США.

Анотація

У статті з’ясовано змістові й розкрито історичні засади професійної підготовки майбутніх фахівців візуального мистецтва в закладах вищої освіти США. Установлено, що історія розвитку художньої освіти в США сягає кінця XVIII століття і почалася з окремих мистецьких предметів у міських школах, а потім розвивалася й модернізувалася завдяки новим концепціям у сфері мистецтва. У межах характеристики нормативно-правового забезпечення окреслено положення низки законів, зокрема Закону про вищу освіту, який регулює загальні аспекти функціонування закладів вищої освіти США та ґрунтується на принципах свободи вираження поглядів і творчої активності, розвитку творчого та критичного мислення, сприяння вільному й відкритому обміну думками, рівного і справедливого ставлення до здобувачів освіти, різноманітності й широти художніх теорій і методів, урахування думки студентів у всіх аспектах життя університету, рівності можливостей (соціальних, гендерних та ін.) тощо. Зміст підготовки майбутніх фахівців візуального мистецтва в закладах вищої освіти США висвітлено на прикладі освітньої програми Taylor School of Art and Architecture Temple University за спеціальністю «Графічний дизайн», спеціалізацією «Ілюстрація та нові медіа». Визначено, що метою навчання студентів у мистецьких закладах вищої освіти США є підвищення їх професійної компетентності у сфері візуального мистецтва та надання їм відповідних консультацій. На вдосконалення професійного досвіду спрямовані також підбір методики навчання графічного дизайну відповідно до основного виду діяльності, а також розвиток професійних і загальнотеоретичних умінь і навичок, які відповідають індивідуальним творчим здібностям здобувачів освіти.

Посилання

Boonpracha, J. (2023). SCAMPER for creativity of students’ creative idea creation in product design. Thinking Skills and Creativity, 48 (2), 101282. DOI:10.1016/j.tsc.2023.101282.

Brownell, G. (2023). The Mind-Expanding Value of Arts Education. The New York Times. Retrieved from: https://www.nytimes.com/2023/05/02/arts/design/artseducation- necessary.html.

College Art Association. Standards and Guidelines. Advancing the history, interpretation, and practice of the visual arts for over a century. Retrieved from: https://www. collegeart.org/standards-and-guidelines/guidelines.

Design & Illustration Faculty. Retrieved from: https:// tyler.temple.edu/programs/graphic-and-interactivedesign/ faculty.

Diachenko, A. (2020). Training of national design experts in higher educational institutions in Europe. Ukrainian Educational Journal, 2, 5–15.

Elkilany, E.A., Yousef, W. (2021). Cultivating Creativity of Graphic Design and Multimedia Students: The Perceptions of Arab Faculty and Experts. SAGE Open, 11, 21582440211058198.

Fiore, F., Scroccaro, A., Conci, A., Montresor, A. (2022). Challenge-Based Learning as a Tool for Creativity and Talent Expression. Universitat Politècnica de Catalunya: Barcelona, Spain.

Gula, I., Maznichenko, O., Kutsenko, A., Osadcha, A., Kravchenko, N. (2023). Methods of Teaching Graphic Design in HEIs for Art. Journal of Curriculum and Teaching, 12 (2), 154–165. Higher Education Act of 1965. Retrieved from: https://www.govinfo.gov/content/pkg/COMPS-765/pdf/ COMPS-765.pdf.

Higher Education Opportunity Act (2008). Retrieved from: https://www.govinfo.gov/content/pkg/ PLAW-110publ315/html/PLAW-110publ315.htm.

H.R.5581 – Arts Education for All Act (2021). Retrieved from: https://www.congress.gov/bill/117thcongress/ house-bill/5581/text.

Сайт The Tyler School of Art and Architecture, Temple University https://tyler.temple.edu/.

Papanek, V. (2004). Design for real world.

Rabkin, N., Hedberg, E.C. (2012). Arts education in America: what the declines mean for arts participation. NORC at the University of Chicago. Samaniego, M., Usca, N., Salguero, J., Quevedo, W. (2020). Documentos Proceso SLR Pensamiento Creativo. Retrieved from: https://zenodo.org/records/10642149.

Sara, R. (2006). Sharing and Developing Studio Practice: a Cross-disciplinary Study comparing Teaching and Learning approaches in the Art and Design Disciplines. In Proceedings of 3rd International CLTAD Conference (Center for Learning and Teaching in Art and Design), Enhancing Curricula. Lisbon, Portugal.

Schön, D.A. (1985). The Design Studio: An Exploration of its Traditions and Potentials. RIBA Publications Ltd, London.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-01-29

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1. АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ МИСТЕЦЬКОЇ ПЕДАГОГІКИ