Принципи розвитку художньо-естетичних уявлень студентів на заняттях сольним співом

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24195/artstudies.2024-4.7

Ключові слова:

художньо-естетичні уявлення, естрадний співак, здобувачі музичної освіти, сольний спів, принципи розвитку.

Анотація

У статті розкрито проблему розвитку художньо-естетичних уявлень майбутнього співака як основи його професіоналізму. Авторами опрацьовано та проаналізовано науково-методичну літературу, що висвітлює сутність художньо-естетичних уявлень, її специфіку і складові, а також основні принципи формування означеного феномена в майбутніх співаків на заняттях сольним співом. З’ясовано, що вокально- виконавська підготовка має потужний потенціал щодо загального художньо-естетичного розвитку студента-вокаліста, зокрема для розвитку художньо-естетичних уявлень майбутнього співака, оскільки вона містить значний перелік різновиді роботи, що сприяють накопиченню художньо-естетичного досвіду, набуттю необхідних ціннісних орієнтирів, необхідних для формування вірних художньо-естетичних смаків та ідеалів. Авторами окреслено сутнісні характеристики уявлень як психічного утворення, надано їх класифікацію та визначено функції. У науковій розвідці щодо основного поняття дослідження розглянуто проблему розмежування естетичного та художнього, з’ясовано сутність естетичних уявлень і художніх уявлень, визначено відмінні риси означених феноменів. Автори під художньо-естетичним уявленнями майбутнього співака розуміють складний комплекс слухо-зорово-моторних образів, утворених за результатами набуття студентом пізнавального й емоційно-чуттєвого досвіду в процесі вокально-виконавської діяльності. Наголошено на вагомості широти мистецького кругозору та мистецької ерудованості як показниках розвиненості художньо-естетичних уявлень студента-вокаліста. Сформульовано принципи розвитку художньо-естетичних уявлень студента-вокаліста, серед яких створення у студентів-вокалістів позитивної установки щодо «спілкування» з творами мистецтва; стимулювання особистісного оцінного ставлення студентів до найкращих зразків мистецтва та сприяння розширенню мистецького кругозору майбутніх співаків під час вокальної роботи над творами індивідуальної програми. Теоретично обґрунтовано впровадження в навчальний процес кожного із запропонованих принципів. Наголошено на необхідності діалогічних засад, атмосфери довіри та дружності та забезпеченні емпатійності навчання на заняттях сольним співом.

Посилання

Антонюк, В. (2007). Вокальна педагогіка (сольний спів). Київ: ЗАТ «Віпол». Гринь, Л. (2024). Теорія вокальної педагогіки. Запоріжжя: ЗНУ.

Дубенко, О (2013). Художня картина світу: основні напрями дослідження. URL: http://nbuv.gov.ua/ UJRN/Mik_2013_16_4_4.

Левчук, Л. (ред.) (2010). Естетика. Київ: Центр учбової літератури. Олексюк, О. (2006). Музична педагогіка. Київ: КНУКіМ.

Падалка, Г. (2008). Педагогіка мистецтва. Київ: Освіта України.

Прищепа, О. (2015). Основи методики постановки голосу. Чернігів: ЧНПУ імені Т.Г. Шевченка.

Скрипченко, О. (ред.). (2005). Загальна психологія. Київ: Либідь.

Смікал, В. (2002). Формування світоглядної культури майбутнього вчителя засобами мистецтва. URL: https://uacademic.info/ua/ document/0402U000756.

Рудницька, О. (2005) Педагогіка загальна і мистецька. Тернопіль: Навчальна книга – Богдан.

Шинкарук, В. (ред.). Філософський енциклопедичний словник. URL: https://shron1.chtyvo.org.ua/ Shynkaruk_Volodymyr/Filosofskyi_entsyklopedychnyi_ slovnyk.pdf.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-01-29

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1. АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ МИСТЕЦЬКОЇ ПЕДАГОГІКИ