Методичні принципи роботи над завданням «Натюрморт в умовах кольорового освітлення» у контексті формування компетентностей у сфері живопису здобувачів вищої освіти мистецьких спеціальностей
DOI:
https://doi.org/10.24195/artstudies.2025-3.9Ключові слова:
натюрморт в умовах кольорового освітлення, аконстантне сприйняття кольору, компетентності у сфері живопису, методика живописуАнотація
У статті розкрито актуальність і важливість роботи над завданням створення натюрморту в умовах кольорового освітлення для набуття компетентностей у царині живопису здобувачів вищої освіти мистецьких спеціальностей на художньо-графічному факультеті Державного закладу «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського». Показано методичні принципи створення постановки натюрморту для якомога більш наглядного виявлення особливостей зміни кольору. Розкрито значення візуальних експериментів зі зміною освітлення одного натюрморту для розвитку теоретичного розуміння принципів зміни предметного кольору в освітленій і тіньовій частинах предметів і практичних навичок аконстантного сприйняття мотиву. Доведено відповідність кольорів світла і тіні із взаємозалежністю додаткових (контрастних) кольорів у моделі кольорового кола. Виявлено взаємозв’язок завдання живопису натюрморту в умовах кольорового освітлення з подальшим ускладненням мотиву до тематичних фігуративних постановок в умовах особливих світлових станів природи (схід чи захід сонця) або штучного освітлення (вогнище). Наведено методичні приклади творів митців Європи й Одеси, які ставили у творчості проблему освітлення як основну, для наочної демонстрації студентам.Наукова новизна: у статті вперше докладно розкрито методичні принципи роботи над завданням «Натюрморт в умовах кольорового освітлення» як необхідну частину системи формування професійних компетентностей у сфері живопису майбутніх митців і викладачів образотворчого мистецтва.
Посилання
1. Губаль, Б. І. (2016). Навчальний посібник «Спеціальний живопис» для студентів освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр» напряму підготовки 022 «Дизайн» спеціалізації «Дизайн середовища» Івано-Франківськ. URL: http://194.44.152.155/elib/local/3893.pdf
2. Денисенко, С. М. (2021). Теорія кольору: навчальний посібник. Київ: НАУ.
3. Іттен Йоганнес. (2022). Мистецтво кольору: Суб’єктивний досвід і об’єктивне пізнання як шлях до мистецтва. URL: ArtHuss /arthuss.com.ua
4. Лоза, Н. А., Носенко, А. І., Величко, Д. О. (2023). Натюрморт в умовах кольорового освітлення. Методичні рекомендації до навчальної дисципліни «Теорія та практика живопису» для самостійної роботи здобувачів вищої освіти 2-го року навчання спеціальності 014 Середня освіта (Образотворче мистецтво). Одеса.
5. Носенко, А. І., Лоза, Н. А., Величко, Д. О. (2023). Методичні засади формування професійних компетентностей у сфері живопису майбутніх вчителів образотворчого мистецтва на прикладі роботи над завданнями «Натюрморт у холодній та теплій кольоровій гамі». Актуальні питання гуманітарних наук. 66/3. 175–185. https://doi.org/10.24919/2308-4863/66-3-25
6. Носенко, А. І. (2006). Пленер у живописі Одеси другої половини ХХ – початку ХХІ ст. [Автореф. дис. канд. мистецтвозн.]. Харків.
7. Прищенко, С. В. (2009). Кольорознавство: навчальний посібник / за редакцією Є. А. Антоновича. Київ: ВД «Кондор».
8. Прокопович, Т. (2022). Основи кольорознавства: навчальний посібник. Луцьк: Волинський національний університет імені Лесі Українки.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.






