Інтеграція танцювальної та спортивно-оздоровчої діяльності в системі хореографічної освіти

Автор(и)

  • Петро Іванович Фриз Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка https://orcid.org/0000-0002-5950-6239

DOI:

https://doi.org/10.24195/artstudies.2025-3.11

Ключові слова:

інтеграція, танцювальна діяльність, спортивно-оздоровча діяльність, фізичні задатки, хореографічна освіта

Анотація

Дослідження присвячено актуальним питанням інтеграції танцювальної та спортивно-оздоровчої діяльності. Обґрунтовано поняття «інтеграція танцювальної та спортивно-оздоровчої діяльності», що створює передумови для поєднання спортивно-оздоровчих і танцювальних практик для збереження та зміцнення здоров’я дітей. На основі здійсненого теоретичного аналізу науково-методичних джерел визначено, що проєктування інтеграції танцювальної та спортивно-оздоровчої діяльності передбачає використання методологічних положень на принципах доцільності, креативності, інтегративності, діалогічності, системності, варіативності, інтересу та свободи вибору. Зазначено, що ця модель є варіативною (конкретизується відповідно до навчально-педагогічних умов) та багатофункціональною (прагнення педагогів вирішити широкий спектр завдань освіти, виховання та розвитку дитини шляхом інтеграції компонентів двох видів діяльності). Означено структуру інтеграції, яка сформована на основі цільового, функціонального, діяльного та результативного компонентів, що забезпечує діалогове співіснування елементів системи, створення соціокультурного комфортного середовища для різнобічного розвитку особистості.Визначено вимоги до організації технологічного (навчально-виховний процес, індивідуалізація та диференціація навчання, успішність), соціально-культурного (соціальна взаємодія, взаємотворчість) і комунікативного (повага один до одного) компонентів для ефективної реалізації моделі інтеграції танцювальної та спортивно-оздоровчої діяльності у процесі занять з хореографії. У виборі методів навчання у процесі практичної діяльності пропонуємо орієнтуватися на вікові й індивідуальні особливості дітей, їхні уподобання, фізичну підготовку, рівень володіння спеціальними знаннями та практичними вміннями в галузі хореографії та фізичного виховання.

Посилання

1. Биковськa, О. (ред.) (2021). Стратегія розвитку позашкільної освіти. ІВЦ АЛКОН.

2. Голенкова, Ю. (2014). Вплив засобів ритміки і хореографії на фізичну підготовленість дітей молодшого шкільного віку. Теорія та методика фізичного виховання, 3, 39–43.

3. Гузь, О. (2009). Ритміка і хореографія: авторська навчальна програма для учнів початкової та основної школи. Початкова школа, 2, 48–53.

4. Захарчук, Н. (2020). Сучасні тенденції розвитку фізичних якостей танцівника засобами класичного танцю. Актуальні проблеми розвитку культури, мистецтва та освіти: збірник матеріалів наукових читань. Луцьк: СНУ імені Лесі Українки, 35–37.

5. Кизім, В. (2016). Технологія викладання ритміки і хореографії та вплив на фізичну підготовленість студентів інституту фізичного виховання і спорту. Київ.

6. Комплексна програма художньо-естетичного виховання учнів у загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладах. URL: http://www.yur-info.org.ua/index.php?lang_id=1&menu_ id=1182 &article_id

7. Літовченко, О. (2018). Кінезіологія танцю та складнокоординованих видів спорту: навчально-методичний посібник. Київ.

8. Сосіна, В. (2018). Шляхи інтеграції хореографічного мистецтва та техніко-естетичних видів спорту. Танцювальні студії, 1, 81–90.

9. Тодорова, В. (2017). Концепція хореографічної підготовки у спорті. Фізична активність, здоров’я і спорт, 2 (28), 43–50.

10. Фриз, П. (2007). Хореографічна культура як чинник творчого розвитку особистості дитини [Дис. канд. мистецтвозн., Львівська національна музична академія імені М. В. Лисенка]. Львів.

11. Шевчук, А. (2008). Розвиток дошкільнят в музично-руховій діяльності: навчально-методичне забезпечення програми «Дитина». Київ: Шкільний світ.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-14

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1. АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ МИСТЕЦЬКОЇ ПЕДАГОГІКИ