Впровадження едукації через музику як ефективний та інноваційний метод реалізації курикулуму загальної освіти

Автор(и)

  • Даніела-Моніка Грозаву Державний педагогічний університет імені Іона Крянге у Кишиневі https://orcid.org/0009-0003-5619-2320
  • Мар’яна Вакарчук «Державний педагогічний університет імені Іона Крянге у Кишиневі» https://orcid.org/0000-0001-5184-4076

DOI:

https://doi.org/10.24195/artstudies.2024-4.3

Ключові слова:

міждисциплінарний підхід, едукація через музику, творче навчання, навчальна інтеграція, освітня технологія, педагогічна інновація.

Анотація

Статтю присвячено дослідженню актуальної проблеми використання музики в межах різних навчальних дисциплін в закладах загальної середньої освіти як засобу підвищення продуктивності освітнього процесу та соціально-культурного розвитку школярів. Едукація через музику передбачає інтеграцію музичного мистецтва з програмним змістом інших навчальних предметів за допомогою міждисциплінарних зв’язків та інноваційних цифрових технологій. Доведено, що означена інтеграція, створюючи новітні способи навчання, активізує творчі здібності учнів, сприяє набуттю ними критичного мислення, стимулює навчальну мотивацію. Отже, завдяки реалізації означеного підходу, складається більш ефективне навчально-культурне середовище, що сприяє цілісній освіті школярів. Визначено основні положення дослідження, зокрема такі. 1. Міждисциплінарний підхід передбачає інтеграційне поєднання навчального матеріалу двох але кількох навчальних дисциплін для комплексного розв’язання конкретних навчальних проблем. 2. Творче навчання передбачає таку організацію освітнього процесу, коли здобувачів заохочують до активних, креативних дій щодо вирішення навчальних проблем інноваційними, оригінальними способами. 3. Навчальна інтеграція є освітньою технологією, що спрямована на співвідношення та поєднання змісту різних навчальних дисциплін і сприяє більш глибокому та цілісному вивченню явищ навколишнього середовища. 4. Освітня технологія є упорядкованою системою дій, які пов’язані з використанням широкого спектру методико-технологічних інструментів та ресурсів для підвищення ефективності освітнього процесу. 5. Педагогічна інновація як освітній феномен стосується створення та впровадження в навчальний процес оригінальних, продуктивних методів, технік, прийомів та ресурсів з метою покращення якості навчання, виховання та всебічного розвитку школярів.

Посилання

VACARCIUC, M. Didactica educației muzicale. Suport de curs. Centrul Editorial-Poligrafic al Universității de Stat,,Ion Creangă”, 2021. Chișinău. P. 44.

PÂNIȘOARĂ, I.O. Ghidul profesorului, Editura Polirom, 2017. București. P. 102.

HALLAM, S. The Power of Music: Its Impact on the Intellectual, Social and Personal Development of Children and Young People. International Journal of Music Education, 2010. No. 28 (3). P. 269–289.

RAJAN, R. S. Music as a Pedagogical Tool for Cross-Curricular Integration. Arts Education Policy Review, 2018. No. 119 (1). P. 23–33.

BIASUTTI, M., & CONCINA, E. Music Education and Transfer of Learning: The Role of Collaborative Tasks and Multimodal Approaches. Educational Research Review, 2013. No. 10. P. 23–36.

PÂNIȘOARĂ, I.O. profesorul de success 59 de principii de pedagogie practică, Editura Polirom, 2015. București, P. 228.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-01-29

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1. АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ МИСТЕЦЬКОЇ ПЕДАГОГІКИ