Розвиток м’яких навичок здобувачів хореографічної освіти через призму професійної майстерності викладача в освітньому процесі

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24195/artstudies.2025-1.1

Ключові слова:

освітній процес, здобувачі, хореографія, навички, танцювальна техніка, викладач хореограф

Анотація

У статті авторами проаналізовано дефініції «м’яких навичок» (soft skills), визначено, що професійна майстерність викладача виявляється не лише в передаванні технічних знань і вмінь, а й у створенні сприятливого освітнього середовища, де здобувачі можуть розвивати свої особистісні якості. У процесі дослідження застосовано всебічний підхід, який передбачав: глибокий аналіз психолого-педагогічної літератури – вивчення наукових праць, статей та інших джерел інформації з досліджуваної теми; аналітичну роботу з джерелами інформації (синтез та систематизація здобутих знань, чітке формулювання ключових понять та аспектів теми); інтегральний підхід, який забезпечує цілісність і синергію взаємодії елементів дослідження. Зазначено, що сучасна хореографічна освіта, окрім формування технічних навичок і знань з історії та теорії танцю, дедалі більше уваги приділяє розвитку так званих м’яких навичок (soft skills). Ці навички хоч і не пов’язані безпосередньо з танцювальною технікою, однак відіграють вирішальну роль у професійній успішності хореографа, артиста балету, педагога-хореографа та інших фахівців цієї сфери. Установлено, що основними аспектами розвитку м’яких навичок у хореографічній освіті є комунікація та емоційний інтелект, робота в команді, креативність та адаптивність, уміння керувати часом (таймменеджмент), критичне мислення й розв’язання проблем, самоменеджмент і відповідальність, стресостійкість. Викладач у хореографічній освіті виконує багатогранну роль, виступаючи як ментор, наставник та взірець для наслідування. Він демонструє ефективні стратегії комунікації, лідерські якості, уміння працювати в команді та застосовувати творчий підхід до виконання завдань. Викладач стимулює здобувачів до активної участі в різноманітних проєктах, підтримує їхню ініціативу, забезпечує конструктивний зворотний зв’язок, сприяє розвитку навичок саморефлексії та допомагає інтегрувати набуті м’які навички в практичну діяльність, готуючи їх до успішної професійної кар’єри в мінливому світі хореографічного мистецтва.

Посилання

Бернадська, Д. (2013). Сучасна хореографія в контексті синтезу мистецтв. Актуальні питання гуманітарних наук, № 7, с. 78–86. URL: http://aphn -journal.in.ua/archive/7_2013/10.pd

Коваль, К. (2015). Розвиток “softskills” у студентів – один із важливих чинників працевлаштування. Вісник Вінницького політехнічного інституту, № 2, С. 162–167.

Піліпішина, К. (2023). Використання навичок soft skills в професійній діяльності хореографа. Музична та хореографічна освіта в контексті культурного розвитку суспільства. Матеріали і тези ІХ Міжнародної конференції молодих учених та студентів. Одеса: ПНПУ імені К. Д. Ушинського, с. 48–51.

Плахотнюк, О. А. (2019). Хореографічна освіта у класичному університеті. Редакційна колегія, № 44.

Солодовникова, Л. (2021). Формування soft skills у процесі фахової підготовки здобувачів освіти з хореографії. Початкова освіта: сучасні перспективи розвитку, 113.

Царик, Т. М., Марач, О. М., Козачук, О. Д. (2024). Музичне мистецтво та хореографія як засоби формування національної самоідентичності у молодого покоління. Інноваційна педагогіка, 72.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-02-27

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1. АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ МИСТЕЦЬКОЇ ПЕДАГОГІКИ