Концертно-освітня діяльність у системі професійної підготовки вчителя музичного мистецтва

Автор(и)

  • Ольга Леонідівна Дубовська КЗ «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради https://orcid.org/0000-0002-1571-3527
  • Анастасія Ігорівна Адам’ян КЗ «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради https://orcid.org/0009-0000-7170-5700

DOI:

https://doi.org/10.24195/artstudies.2025-2.1

Ключові слова:

концертно-освітня діяльність, професійна підготовка, вчитель музичного мистецтва, виконавські навички, педагогічна майстерність

Анотація

У статті розглянуто стан сформованості концертно-освітньої діяльності вчителів музичного мистецтва в процесі професійної підготовки в закладах вищої освіти.Виокремлено основні етапи становлення сценічної культури, проаналізовано основні компоненти: мотиваційний, когнітивний, діяльнісний та зауважено, що концертно-освітня діяльність вчителя музичного мистецтва є складовою його музичної та педагогічної культури та реалізовується у практиці концертної музично-педагогічної діяльності. Мета статті полягає у висвітленні значущості концертно-освітньої діяльності як засобу формування виконавської майстерності майбутнього вчителя музичного мистецтва. Розвиток та становлення концертно-освітньої діяльності здобувачів вимагає чіткої побудови стратегії та тактики педагогічної діяльності: підготовка високопрофесійних фахівців, здатних розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у сфері музичного навчання, що передбачає удосконалення професійної підготовки вчителів засобами концертного просвітництва.Методика викладання ґрунтується на врахуванні її закономірностей і підпорядковується певним принципам, від яких залежить її ефективність. Підготовка майбутніх учителів музичного мистецтва до концертно-освітньої діяльності інтерпретується як ефективний засіб їх музично-фахового та педагогічного становлення. Концертно-освітня діяльність як засіб розвитку творчих здібностей здобувачів стимулює пізнавальний інтерес до вивчення загального культурного рівня, професійного становлення майбутніх учителів; сприяє зростанню рівня виконавської майстерності викладачів та здобувачів, формує полікультурне мислення. Концертно-освітня діяльність покликана подолати дефіцит «живого» слухання, надати можливість пережити зміст твору в процесі безпосереднього виконавського відтворення, саме в тій формі звучання, яке передбачається композиторським задумом, який втілюється виконавцем.

Посилання

Горбенко, С. (2009). Гуманістичні погляди на музичне виховання особистості в початковий період новітньої української культури. Науковий часопис, 10, 14–19.

Жигінас, Т. (2004). Формування комунікативно-артистичних навичок у майбутніх учителів музики. Проблеми педагогіки музичного мистецтва. 71–77.

Жигінас, Т. (2006). Концертно-освітня діяльність у творчості видатних митців. Наукові записки, 59–66.

Жигінас, Т. (2007). Концертно-освітня діяльність як об’єкт педагогічної проблематики. Теоретичні питання культури, освіти та виховання, 32, 115–118.

Кожевнікова, Л. (2016). Музично-просвітницька діяльність у контексті підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 5, 110–120.

Козир, А. (2017). Акмеологічні тенденції розвитку мистецької освіти в сучасному вимірі. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти, 6, 5–12.

Куришев, Є., & Ляшенко, О. (2006). Розвиток музично-виконавської компетентності у майбутніх педагогів музичного мистецтва в умовах вищої музичної освіти. Науковий часопис. Теорія і методика мистецької освіти, 23, 73–78.

Бєлобородова, Л. (2020). Музична педагогіка: теорія і практика. Київ : Видавничий дім «Освіта».

Погребняк, Д. (2018). Аналіз стану сформованості сценічно-виконавської культури вчителів музичного мистецтва в процесі художньої творчої діяльності. Молодий вчений, 6 (58), 84–87.

Міщенко, О. (2019). Педагогічні основи музичної діяльності. Харків : Фоліо.

Фролова, І. (2021). Сучасні тенденції музично-педагогічної освіти. Одеса : Астропринт.

Щолокова, О. (2012). Проблеми фахової підготовки майбутніх магістрів мистецької освіти. Естетика і етика педагогічної дії, 3, 181–190.

Юник, Д., & Юник, Т. (2023). Підготовленість концертної програми як детермінанта виконавської надійності музиканта-інтерпретатора у сценічній діяльності. Часопис Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського, 43–66.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-04-24

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1. АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ МИСТЕЦЬКОЇ ПЕДАГОГІКИ