Міжнародний конкурс вокального мистецтва “Vocal Seasons”: шлях розвитку від заснування до сьогодні

Автор(и)

  • Олена Леонідівна Заверуха Київський столичний університет імені Бориса Грінченка
  • Світлана Вікторівна Гмиріна Київський столичний університет імені Бориса Грінченка https://orcid.org/0000-0002-3549-2207
  • Тетяна Олександрівна Ланіна Київський столичний університет імені Бориса Грінченка https://orcid.org/0000-0002-4708-0197

DOI:

https://doi.org/10.24195/artstudies.2025-3.16

Ключові слова:

конкурс вокального мистецтва, “Vocal Seasons”, вокально-виконавська майстерність, сценічна культура, національна ідентичність

Анотація

Метою статті стало висвітлення шляхів розвитку Міжнародного конкурсу вокального мистецтва “Vocal Seasons” від заснування дотепер. Методологія дослідження спирається на історико-генетичний підхід з використанням низки загальнотеоретичних (систематизація і узагальнення) і аналітичних (ретроспективний і порівняльно-зіставний аналіз) методів. Особливу увагу приділено розгляду кожної декади вокального конкурсу з особливостями їх проведення. Доведено високопрофесійну організацію етапів “Vocal Seasons”, яка підтверджується схвальними відгуками членів журі, батьків і викладачів учасників, тривалою підготовкою, злагодженою взаємодією співзасновників конкурсу й організаційного комітету і, як результат, його феєричним проведенням. Встановлено, що до участі у вокальному конкурсі запрошується кваліфіковане журі, яке має стосунок до шоу-бізнесу. Окрім того, до складу журі входять знані діячі вокального мистецтва та педагоги. Обґрунтовано поширення конкурсу вокального мистецтва за кордоном, завдяки його виведенню на міжнародний рівень та популяризації фестивально-конкурсного руху в українському форматі на міжнародній арені. Встановлено, що Міжнародний конкурс вокального мистецтва “Vocal Seasons” сприяє формуванню національної ідентичності молоді та юнацтва через пісню, оскільки пісенна творчість віддзеркалює традиції, світоглядні орієнтири, цінності народу, які передаються від покоління до покоління, а також є «символом колективної пам’яті та культурного коду нації» (Заверуха та ін., 2025). З’ясовано, що для Міжнародного конкурсу вокального мистецтва “Vocal Seasons” важливими є: професійний (вокальний) розвиток учасників, спрямований на їхню подальшу виконавську та педагогічну діяльність (перспектива участі в дитячому Євробаченні, Dity.Help Music, здобуття подальшої вокальної освіти у вищих навчальних закладах); звучання сучасної української пісні, зокрема й авторської, в Україні та за кордоном; різноманітна підтримка учасників під час проведення конкурсу (фінансова, медіапідтримка, навчання в музично-театральній студії “Broadway Kids Studio” Марії Прилипко й участь у бродвейському шоу, проходження вокального інтенсиву від Олександра Пономарьова) та після його завершення.

Посилання

1. Бермес, І. Л. (2015). Організаційні засади музичного фестивального руху в Україні. Культурологічна думка, 8, 150–155. URL: https://www.culturology.academy/wp-content/uploads/KD8_Bermes.pdf

2. Заверуха, О. Л., Кириленко, Я. О., Сухомлінова, Т. П. (2025). «Пливе кача» як репрезентація національної ідентичності в українському музичному мистецтві. Наукові збірки Львівської національної музичної академії імені М. В. Лисенка, 53, 28–35. URL: http://journals.lnma.lviv.ua/index.php/naukovizbirky/article/view/864/826

3. Міжнародний конкурс вокального мистецтва “Vocal Seasons”. URL: https://tinyurl.com/2c9wvc7c

4. Положення I Всеукраїнського фестивалю-конкурсу вокального мистецтва “Vocal Seasons” (2019). 1–10. URL: https://tinyurl.com/yhpeu4t3

5. Положення IІІ Всеукраїнського двотурового фестивалю-конкурсу вокального мистецтва “Vocal Seasons” (2023). 1–5. URL: https://tinyurl.com/262n2jxs

6. Положення IV Міжнародного двотурового конкурсу вокального мистецтва “Vocal Seasons” (2024). 1–5. URL: https://tinyurl.com/3ze54zzb

7. Положення V Міжнародного конкурсу вокального мистецтва “Vocal Seasons” (2025). 1–6. URL: https://tinyurl.com/yt9rdhwz

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-14

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2. МОДЕРНІ ПОШУКИ У ПРОСТОРІ МИСТЕЦТВА