Засвоєння студентами вокальних професійних навичок у процесі дистанційного навчання: актуальні проблеми та шляхи їх вирішення

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24195/artstudies.2023-2.6

Ключові слова:

вокальні професійні навички, підготовка майбутніх музичних виконавців, технології дистанційного навчання, матеріально-технічні, організаційні, психолого-педагогічні умови.

Анотація

Стаття розкриває проблеми формування професійних вокальних навичок студентів музичних спеціальностей та шляхи і підходи до їх вирішення. Установлено, що дистанційне навчання є сучасним брендом та одним із шляхів зниження ризиків, що виникають під час військового стану. Водночас, акцентовано на тому, що його використання задля формування професійно важливих умінь і навичок майбутніх музичних виконавців викликає низку специфічних проблем, пов’язаних із особливостями виконавчої та педагогічної діяльності в класі академічного вокалу. Зроблено висновок про те, що дотримання певних умов може забезпечити ефективність такого навчання. Серед них, матеріально-технічні умови: якісне акустичне та відео обладнання, облаштоване робоче місце викладача та студента, спеціалізоване програмне забезпечення для тренування вокальних навичок та здійснення дистанційної взаємодії через комунікатори, відеозв’язок, системи управління навчальним курсом і системи управління навчальним контентом. До організаційних умов належать: встановлення візуального контакту викладача та студента під час занять, запровадження індивідуального підходу до відпрацювання професійних вокальних навичок за спеціально продуманою системою вокальної роботи, уведення групових форм навчальної дистанційної взаємодії через групові сесії, онлайн конкурси, гостьові майстер-класи; створення й надання доступу до навчального контенту (відео-уроки, тьюторіали, авторські майстер-класи, фонотеки, музичні колекції) та допоміжних матеріалів (фонограми акомпанементу, збірки вправ). Психолого-педагогічними умовами формування професійних вокальних навичок в умовах дистанційного є готовність викладача (мотиваційна, техніко-технологічна, когнітивна) до організації та компетентного управління такою діяльністю, постійний зворотний зв’язок між викладачем та студентом, створення атмосфери емоційного благополуччя, цілеспрямоване формування мотивації та самодисципліни студентів, індивідуальний та практико орієнтований підхід.

Посилання

Бєдакова, С.В. (2022). Вокально-хорове виконавство з методикою викладання (Сольний спів) для дистанційного навчання та самостійної роботи: Навчально-методичний посібник. Миколаїв: Вид-во Ірини Гудим. (Bydakova, S.V. (2022). Vocal and choral

performance with teaching methodology (Solo singing) for distance learning and independent work: textbook. Mykolaiv: Iryna Gudym Publ. House).

Волошина, А. (2023). Особливості самостійної вокальної підготовки студентів в умовах дистанційного навчання. Вісник науки та освіти, 1(7), 387-406. (Voloshyna, A. (2023). Features of independent vocaltraining of students in the conditions of distance education. Bulletin of Science and Education, 1(7), 387-406). https://doi.org/10.52058/2786-6165-2023-1(7)-397-406

Гаврілова, Л. (2016). Оновлення методів музичного виховання у професійній підготовці майбутніх учителів музики в контексті інформатизації сучасної мистецької освіти. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти: зб. наук. праць, 4, 15-24 (Gavrilova, L. (2016). Updating methods of musical education in future music teachers’ professional training in the context of modern art education informatization. Professionalism of the Teacher: Theoretical and Methodological Aspects, 4, 15-24).

Дубовий, З.С. (2019). Формування самостійності майбутніх учителів музики у процесі дистанційного навчання (автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02). Київ. (Dubovyi, Z.S. (2019). Formation of future music teachers’ self-dependence during the distance learning process (Cand. thesis abstract). Kyiv).

Кушнір, К.В., Кравченко, І.В., & Щербакова, Л.В. (2021). Дистанційна форма навчання студентів ЗВО в сучасних умовах мистецької освіти в період пандемії (Kushnir, K.V., Kravchenko, I.V., & Shcherbakova, L.V. (2021). Distance form of education of higher education institutions students in current conditions of art education during the pandemic). In Proceedings of the XXV International Scientific and Practical Conference «Social and Economic Aspects of Education in Modern Society» (рр. 3-8). Warsaw, Poland: RS Global Sp. z O.O. https://doi.org/10.31435/rsglobal_conf/25012021

Лановенко-Мельник, Н., Басовська, С., Остапчук, Л., Плакидюк, О., Хохлан, В. (2020). Особливості дистанційного навчання у вокально-педагогічній діяльності майбутнього вчителя музичного мистецтва. Інноваційна педагогіка, 1(25), 199–203. (Lanovenko- Melnyk, N., Basovska, S., Ostapchuk, L., Plakydyuk, O., Khokhlan, V. (2020). Сharacteristics of distance learning in vocal and pedagogical activity of the future music art teacher. Innovative pedagogy, 1(25), 199–203). https://doi.org/10.32843/2663-6085/2020/25-1.3

Моторна, О.С. (2020). Мистецтво дистанційно: втрачені можливості… Чи нові перспективи? Мистецтво та освіта, 3 (97), 13–20. (Motorna, O.S. (2020). Art in distance: Lost opportunities…or new prospects? Art and Education, 3 (97), 13–20).

Овчаренко, Н. (2022). Сучасний стан вокальної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва в умовах дистанційного навчання. Засоби навчальної та науково-дослідної роботи, 58, 63-72. (Ovcharenko, N.А. (2022). Contemporary state in vocal training of future teachers in music art in the conditions of distance learning. Means of educational and research work, 58, 63-72). https://doi.org/10.34142/2312-1548.2022.58.06

Пухальський, Т., Кузів, М. (2022). Особливості організації дистанційного навчання у вокально-хоровій підготовці майбутніх учителів музичного мистецтва. Молодь і ринок, 6 (204), 98-104. (Pukhalskyi, T. & Kuziv, M. Peculiarities of remote learning organization in vocal and choral training for future teachers of musical art. Youth & Market, 6 (204), 98-104). https://doi.org/10.24919/2308-4634.2022.262374

Смаковський, Ю.В. (2020). Професійна підготовка майбутніх учителів музичного мистецтва в умовах дистанційного навчання. Науковий часопис НПУ імені М.П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи, 76, 156-159. (Smakovskij,

Yu.V. (2020). Professional training of future teachers of music art in the conditions of distance learning. Scientific journal of M.P. Dragomanov National Pedagogical University. Series 5 Pedagogical Sciences: Realities and Perspectives, 76, 156-159). https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2020.76.34

Смирна, О.Ю., Гіголаєва-Юрченко, В.О., & Давидович, Л.В. (2023). Основні аспекти формування вокальної компетентності здобувачів вищої освіти спеціальності 025 Музичне мистецтво в умовах дистанційного навчання. Академічні візії, 16. Режим доступу: https://www.academy-vision.org/index.php/av/article/view/153. (Smyrna, O.Yu., Gigolaeva-Yurchenko, V.O., & Davydovych, L.V. (2023). The main aspects of the formation of vocal competence of students of higher education specialty 025 Musical art in the conditions of distance learning. Academic Visions, 16. Retrieved from: https://www.academy-vision.org/index.php/av/article/view/153). https://doi.org/10.5281/zenodo.7625061 (

Daubney, A., & Fautley, M. (2020). Editorial Research: Music education in a time of pandemic. British Journal of Music Education, 37(2), 107–114. doi:10.1017/s0265051720000133

Johnson, C., Merrick, B. (2021). Australian music teachers’ reflections and concerns during the pandemic: Resetting the use of technologies in 21st century classroom practice. Teachers’ Work, 18 (2), 109-126.

King A., Prior H., Waddington-Jones C. (2019). Exploring teachers’ and pupils’ behaviour in online and face-to-face instrumental lessons. Music Education Research, 21(2), 197–209. https://doi.org/10.1080/14613808.2019.1585791

Lisboa, T., Jоnasson, P., Johnson, C. (2022). 23 Synchronous Online Learning, Teaching, and Performing. In Gary E. Mc Pherson (ed.), The Oxford Handbook of Music Performance, 2, 499–620. https://doi.org/10.1093/oxfordhb/9780190058869.013.23

Personalized training plans adapting to your unique vocal building process. (2023). Retrieved from: https://www.singsharp.com/

Suvorov, V., Skakalska, Z., Pyavka, M., & Dushniy А. (2022). Theoretical and methodological aspects of the use of digital educational technologies in the process of musical-instrumental training of applicants for the higher education of the future. Futurity Education, 2(4), 74–82. https://doi.org/10.57125/FED.2022.25.12.08

VocalizeU – a music experience of a lifetime (2023). Retrieved from: https://vocalizeu-worldwide.myshopify.com/

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-20

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1. АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ МИСТЕЦЬКОЇ ПЕДАГОГІКИ