Феномен тремоло в музично-інструментальному виконавстві: науковий дискурс

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24195/artstudies.2023-2.9

Ключові слова:

тренінг, тренінгові технології, інструментально-виконавська підготовка, компетентнісний підхід, компетентності, майбутні вчителі музичного мистецтва, організаційні принципи.

Анотація

У дослідженні розкриваються актуальні питання модернізації освітньої галузі й музично-педагогічної освіти, зокрема, які спрямовані на підготовку конкурентоспроможних та креативних особистостей, здатних швидко адаптуватися та реагувати на зміни в сучасному світі, креативно підходити до вирішення поставлених завдань. Зазначається, що однією із складових підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва є інструментально- виконавська, пріоритетним напрямом удосконалення якої постає використання компетентнісного підходу. У статі наголошується на тому, що використання тренінгових технологій в інструментально-виконавській підготовці майбутніх учителів музичного мистецтва стає потужним інструментом для їх активного навчання, розвитку творчих здібностей особистостей, самовдосконалення та самореалізації в практичній діяльності, досягненні вершин професійної майстерності. Визначена мета статті полягає у розкритті особливостей використання тренінгових технологій в інструментально-виконавській підготовці майбутніх учителів музичного мистецтва як інноваційної технології навчання. Методологія дослідження передбачає використання у ході дослідження компетентнісного підходу, що виступає основою формування цілісного спектру ключових компетенцій майбутніх фахівців, які необхідні для здійснення успішної інструментально-виконавської діяльності. Для досягнення мети дослідження застосовано комплекс методів: теоретичного аналізу наукових праць дослідників щодо проблеми використання тренінгових технологій в освіті, компаративного аналізу, узагальнення та систематизації, що дало змогу визначити сутність понять «тренінг», «тренінгові технології», переваги використання тренінгових технологій в інструментально-виконавській підготовці майбутніх учителів музичного мистецтва. Розглянуто змістово-процесуальні особливості використання даних технологій та обґрунтовані організаційні принципи проведення тренінгів у процесі інструментально-виконавської підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва, які забезпечують залучення всіх учасників до обговорення проблем музичного виконавства, формування ключових компетенцій, підвищенню їх мотивації та інтересу до професійного розвитку, пошуку шляхів для удосконалення інструментально-виконавської майстерності.

Посилання

Атрощенко Т. О., Боднар Т.І. (2022). Виконавсько-педагогічні засади діяльності в професійних фортепіанних школах. Науковий вісник Південно-українського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського, 2 (139), 53-58. doi: 10.24195/2617-6688-2022-1-7

Білодід І.К. (Ред). (1979). Тремоло. Словник української мови: в 11 томах, 10, 243. URL: http://sum.in.ua/s/tremolo

Гладких А.В. (2012). Засоби музичної виразності. Культура України,38. Отримано з: https:// ic.ac.kharkov. ua/ nauk_ rob /nauk_vid/rio_old_ 2017/ ku/kultura38/25.pdf

Гончарик О. П., Місько І. В. (2007). Музичний інструмент. Ударні інструменти: програма для музичної школи, музичного відділення початкового спеціалізованого мистецького навчального закладу (школи естетичного виховання). Вінниця: ПП НОВА КНИГА. Отримано з: http://arts-library.com.ua/xmlui/handle/123456789/121

Дудник Є.І., Зінченко В. М. (2020). Типова навчальна програма з навчальної дисципліни «Ударні інструменти» елементарного підрівня початкової мистецької освіти. Київ. Отримано з: http://artslibrary.com.ua/xmlui/handle/123456789/427

Дудник Є.І., Хмиров С.І.,Томасишин М.М. (2022). Типова навчальна програма з навчальної дисципліни «Ударні інструменти» середнього (базового) підрівня початкової мистецької освіти з музичного мистецтва початкового професійного спрямування, інструментальні класи. Київ. Отримано з: http://arts-library.com.ua/xmlui/handle/123456789/1029

Касьяненко Л. О. (2022). Класифікація фортепіанних штрихів як теоретичний інструмент освоєння піанізму. Південноукраїнські мистецькі студії, 1, 33-42. doi: https://doi.org/10.24195/artstudies.2022-1

Лисенко М.Т. (1967). Школа гри на чотириструнній домрі. Київ: Музична Україна.

Марценюк Г. П. (2017, грудень). Класифікація штрихів та технічних прийомів виконання при грі на тромбоні. Молодий вчений, 12 (52), 187-192. Отримано з: http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2017/12/45.pdf

Михеліс В.І. Калінін О.Є. (1963). Початкова школа гри на чотириструнній домрі. Київ: Мистецтво.

Рало Г.О. (2021). Навчальна програма з навчальної дисципліни «Ударні інструменти» елементарного підрівня початкової мистецької освіти. Одеса.

Стеценко В. К. (1960).Методика навчання гри на скрипці. Ч. 1. Київ: Державне видавництво образотворчого мистецтва і музичної літератури УРСР.

Юцевич Ю. Є. (Ред). (2003). Тремоло. Музика: словник-довідник, 275. Отримано з : https://archive.org/details/dovidnyk2003/page/275/mode/2up

Аuer L. (1921). Violin Playing As I Teach It. New York: Frederick A. Stokes Company.

Hanon Сh. (1873). The Virtuoso Pianist in 60 Exercises. Retrieved from: http://en.instr.scorser.com/D/91547.html

Flesch C. (1924). The Art Of Violin Playing. F.H. Martens (Transl.).Т. 1. New York: Carl Fischer, Incorporated.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-20

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1. АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ МИСТЕЦЬКОЇ ПЕДАГОГІКИ