Феноменологія сценічного іміджу в контексті навчання естрадного співу

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24195/artstudies.2023-2.11

Ключові слова:

імідж, сценічний імідж, образ, естрадний вокал, навчання естрадному співу, індивідуальний імідж співака.

Анотація

У статті розглядається проблематика формування сценічного іміджу учнів в класі естрадного вокалу. Визначається, що одним із стратегічних напрямів оновлення мистецької освіти є залучення дітей до музично-творчої діяльності, яке має ґрунтуватися на їх індивідуальних потребах і забезпечувати максимальне вивільнення і реалізацію особистісного і творчого потенціалу кожного учня. Актуальність дослідження загострюється тим, що серед різних видів музично-творчої діяльності особливою популярністю і попитом серед дітей і підлітків користується навчання естрадному співу. Одним із механізмів підвищення популярності тієї або іншої музики є створення позитивного іміджу виконавця, який з одного боку відповідає існуючим трендам, а з іншого – здатен впливати на ці тренди, підвищуючи рівень естетичних вподобань слухацької аудиторії. Мета статті полягає у здійсненні наукової рефлексії феномену «імідж» в контексті вокально-виконавської діяльності естрадного співака та визначенні сутності поняття «сценічний імідж» з урахуванням специфіки навчання естрадному співу учнів шкільного віку. У статті використані методи, властиві для теоретичних досліджень: аналіз, синтез, узагальнення тощо. Автором стверджується, що імідж – це складний полінауковий феномен, який відображає соціо-комунікативні та особистісні аспекти діяльності людини. Імідж підлягає свідомому і цілеспрямованому формуванню і розглядається з точки зору внутрішньої природи, особистісний чинників, без урахування яких неможливе створення образу, а також з точки зору зовнішніх чинників, таких як кон’юнктура ринку, запит суспільства, тренди та інше, на які людина цілеспрямовано спирається при створенні власного образу. Сценічний імідж вокаліста визначається як інтегративний синтетичний конструкт, спрямований на створення враження і здійснення впливу на слухачів. Основоположним аспектом формування сценічного іміджу є інтеграція індивідуально-особистісних якостей, професійних виконавських умінь, особливостей зовнішніх вербальних та невербальних комунікативних проявів вокаліста в процесі виконавської діяльності. Процес формування сценічного іміджу учнів в процесі навчання естрадного співу визначається як процес розкриття індивідуальності учня, досягнення ним високого рівня розуміння себе і власного прояву в суспільстві через музично-творчу діяльність.

Посилання

Баюрчак, Н. (2022). Теоретико-методологічний аналіз поняття «харизма»: міждисциплінарний аспект. Науково-теоретичний альманах Грані. 25(1), 93-98. (Baiurchak, N. (2022). Theoretical and methodological analysis of the concept of «charisma»: an interdisciplinary aspect. Scientific and theoretical almanac Grani, 25(1), 93-98).

Білик, Т. М. (2011). Концептуальний простір поняття імідж у психологічній літературі. Психологічні перспективи. Луцьк, РВВ “Вежа” Волинського національного університету імені Лесі Українки, 17, 12-19. (Bilyk, T. M. (2011). Conceptual space of the concept

of image in psychological literature. Psychological perspectives. Lutsk, "Tower" RVV of Volyn National University named after Lesya Ukrainka, 17, 12-19).

Гмиріна, С. В. (2022). Вокальна популярна музика як засіб виховання молодших школярів. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах, 80, 81–85. (Hmyrina, S. V. (2022). Vocal popular music as a means of educating younger schoolchildren. Pedagogy of the formation of a creative personality in higher and secondary schools, 80, 81–85).

Демчук, Т. П. (2020). Імідж особистості: шляхи визначення змісту. Науковий журнал «ГАБІТУС», 12(1), 145–148. (Demchuk, T. P. (2020). Personalimage: ways of determining the content. Scientific journal "HABITUS", 12(1), 145–148).

Довга, Т. (2014). Особистісно-професійний імідж учителя початкової школи як інструмент суб'єкт-суб'єктної взаємодії. Наукові записки Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. Серія: Педагогічні науки, 132, 184–188. (Dovga, T. (2014). Personal and professional image of the primary school teacher as a tool of subject-subject interaction. Scientific notes of Kirovohrad State Pedagogical University named after Volodymyr Vinnichenko. Series: Pedagogical Sciences, 132, 184–188). Каблова, Т., Тетеря, В. (2019). Вокально-естрадне виконавство України кінця ХХ – початку ХХІ ст. Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Мистецтвознавство, 32, 85–89. (Kablova, T., Teterya, V. (2019). Vocal pop performance of Ukraine at the end of the 20th - beginning of the 21st century. Ukrainian culture: past, present, ways of development. Art Science, 32, 85–89).

Козлова, О., Гребеник, Т., Волосюк, Т. (2019.) Структура професійного іміджу майбутніх педагогів. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал, МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка, 10 (94), 62–74. (Kozlova, O., Grebenyk, T., Volosyuk, T. (2019.) The structure of the professional image of future teachers. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies: scientific journal, MES of Ukraine, Sumy State. ped. University named after A. S. Makarenko, 10 (94), 62–74).

Кравець, В. П. (укл.) (2006). Хрестоматія з української класичної педагогіки: К. Ушинський, С. Русова, А. Макаренко, Г. Ващенко, В. Сухомлинський : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. Київ: Грамота. (Kravets, V. P. (compiler) (2006). Textbook of Ukrainian classical pedagogy: K. Ushinskyi, S. Rusova, A. Makarenko, G. Vashchenko, V. Sukhomlynskyi: study guide for students of higher educational institutions. Kyiv: Gramota).

Кулага, Т. О. (2020). Інноваційні ідеї викладання естрадного вокалу в контексті вирішення проблем вітчизняної вокальної педагогіки. Гірська школа Українських Карпат. Івано-Франківськ, 22, 121–125. (Kulaga, T. O. (2020). Innovative ideas of teaching pop vocals in the context of solving the problems of domestic vocal pedagogy. Mountain School of the Ukrainian Carpathians. Ivano-Frankivsk, 22, 121–125).

Мазоренко, М. О. (2014). Формування іміджу в контексті розвитку особистості. Наука і освіта : наук.-практ. журнал, 9, 132–136. (Mazorenko, M. O. (2014). Image formation in the context of personality development. Science and education: science and practicе journal, 9, 132–136).

Олексенко, В. П. (2015). Формування професійного іміджу сучасного вчителя. Проблеми освіти, 84, 258–263. (Oleksenko, V. P. (2015). Formation of the professional image of a modern teacher. Problems of Education, 84, 258–263).

Размолодчикова, І. В. (2011). Імідж як соціальна проблема: теоретико-методологічний підхід. Педагогіка та психологія, 40(2), 113–119. (Razmolodchikova, I. V. (2011). Image as a social problem: theoretical and methodological approach. Pedagogy and Psychology, 40(2), 113–119).

Сухолова, М. А. (2020). Значення артистичності у формуванні іміджу виконавця-вокаліста. Інноваційна педагогіка : науковий журнал Причорноморського науково-дослідного інституту економіки та інновацій, 23(2), 110–113. (Sukholova, M. A. (2020). The importance of artistry in forming the image of a performer-vocalist. Innovative pedagogy: scientific journal of the Black Sea Research Institute of Economics

and Innovation, 23(2), 110–113).

Точкова, С. (2021). Формування сценічного іміджу майбутнього артиста-вокаліста в процесі фахової діяльності. Актуальнi питання гуманiтарних наук. Мистецтвознавство, 37(3), 86–90. (Tochkova, S. (2021). Formation of the stage image of the future artist-vocalist in the process of professional activity. Current issues of humanitarian sciences. Art History, 37(3), 86–90).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-20

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1. АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ МИСТЕЦЬКОЇ ПЕДАГОГІКИ