Компоненти драмогерменевтичного досвіду майбутніх викладачів вокалу та критерії їх оцінювання

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24195/artstudies.2024-1.2

Ключові слова:

компоненти драмогерменевтичного досвіду, драматургічно-мисленнєвий компонент, рефлексійно-репрезентаційний компонент, акторсько-виконавський компонент, практико-герменевтичний компонент, майбутні викладачі вокалу, критерії оцінювання, художньо-ментальний критерій, репрезентаційно-мотиваційний критерій, особистісно-перформативний критерій, творчо-інтерпретаційний критерій.

Анотація

У статті висвітлено теоретичні положення щодо компонентів драмогерменевтичного досвіду майбутніх викладачів вокалу та критеріїв їх оцінювання. Зроблено акцент на актуальності наукового осмислення інноваційних аспектів підготовки майбутніх викладачів вокалу, які сприяють зростанню її якості. Здійснено теоретичний аналіз наукових праць із філософської, мистецтвознавчої та педагогічної герменевтики, які дають змогу ефективно висвітлювати процеси привласнення майбутніми викладачами вокалу драматургічного контенту музичного твору з метою набуття драмогерменевтичних знань і навичок як основи драмогерменевтичного досвіду особистості. Констатовано, що підготовка майбутніх фахівців-освітян мистецького профілю в університетах України і Китаю передбачає сьогодні становлення цілісної творчої особистості, спроможної на основі опанування музичної драматургії як феномену тематичного становлення форми, діалектики образно-змістовного розвитку, естетичного принципу поетапного розкриття драматичного задуму твору, плану композиторської концепції тощо творчо й ефективно реалізовувати художньо-педагогічні функції викладача вокалу. Проаналізовано наукові погляди українських і зарубіжних вчених про драмогерменевтику як напрям драмогерменевтичного пізнання і практичної діяльності. Виокремлено компонентно-критеріальну структуру драмогерменевтичного досвіду майбутніх викладачів вокалу. Перший, драматургічно- мисленнєвий, компонент виражений у художньо-ментальному критерії. До рефлексійно-репрезентаційного компонента віднесено репрезентаційно-мотиваційний критерій. До третього, акторсько-виконавського, компонента було адресовано особистісно-перформативний критерій оцінки сформованості драмогерменевтичного досвіду майбутніх учителів вокалу в університетах України і Китаю. Практико-герменевтичному компоненту формування драмогерменевтичного досвіду майбутніх учителів вокалу відповідав творчо-інтерпретаційний критерій. Окреслено перспективи подальших наукових досліджень у теоретичному обґрунтуванні педагогічних умов формування драмогерменевтичного досвіду майбутніх учителів вокалу в університетах України і Китаю. 

Посилання

Богачов, А. Л. (2006). Філософська герменевтика. Навчальний посібник. Київ: Видавництво «Курс». Будянський, Д. (2017). Використання засобів театрального мистецтва в системі розвитку риторичної культури сучасного педагога. Професіоналізм педагога: теоретичні й методичні аспекти. За матеріалами Міжнародної Інтернет-конференції «Професіоналізм педагога в умовах освітніх інновацій». Вип. 5. Ч. 1. Слов’янськ, 226–234.

Ван, Чен (2023). До питання драмогерменевтичної компетентності майбутніх вокалістів. Scientific practice: modern and classical research methods. Boston, USA, 275–276.

Вєтрова, Світлана (2016). Розвиток інтелектуально- творчих умінь молодших школярів прийомами драмогерменевтики. Нова педагогічна думка, 1 (85), 138–140.

Вишинський, В. В. (2016). Драматургія як поняття та об’єкт музикознавства. Матеріали II Міжнародної науково-практичної конференції «Професійна мистецька освіта і художня культура: виклики ХХІ століття», 14–15 квітня 2016 року, м. Київ, 361–367.

Забута, Б. І. (2011). Драматургія музики в хореографічному просторі. Вісник Маріупольського державного університету. Серія: Філософія, культурологія, соціологія. Вип. 1, 70–75.

Косінська, Н. Л. (2021). Методика формування сценічно-образної культури майбутніх учителів музичного мистецтва у процесі вокальної підготовки (дис. доктора філософії). Київ.

Ло, Чао (2018). Методика вокальної підготовки майбутніх учителівмузичного мистецтва засобами технології персоніфікації (дис. …канд. пед. наук). Одеса.

Лю, Кешуан (2017). Формування вмінь створення музично-образної драматургії твору в майбутніх учителів музики у процесі навчання гри на фортепіано (дис. … канд. пед. наук). Одеса – Суми.

Мимрик, М. Р. (2022). Герменевтика музичних творів у контексті інтерпретаційної діяльності викладача мистецьких дисциплін: акмеологічний вимір. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти. Вип. 28, 37–44. Овчаренко, Н. А. (2016). Теоретико-методологічні засади професійної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва до вокально-педагогічної діяльності (дис. … д-ра педагогічних наук). Київ.

Степанова, Л. В. (2018). Методика формування художньо-герменевтичної компетентності магістрів музичного мистецтва та хореографії (дис. … канд. пед. наук). Одеса – Суми. СумДПУ імені А. С. Макаренко.

Сюй, Сінчжоу (2023). Формування художньо-естетичного досвіду майбутніх учителів музичного мистецтва в процесі вокальної підготовки (дис. … д-ра філософії). Одеса.

Чень, Бо (2017). Формування готовності майбутнього вчителя музики до виконавсько-інтерпретаційної діяльності у процесі інструментального навчання (дис. канд. пед. наук). Київ. Чень, Чень. (2020). Методика формування презентаційних умінь у майбутніх учителів музичного мистецтва в процесі фортепіанної підготовки (дис. … д-ра філософії). Одеса.

Шпильова, Л. А. (2019). Драмогерменевтика як інноваційна технологія у професійній підготовці майбутнього вчителя музичного мистецтва. Молодий вчений, № 11 (75), 233–236.

Fenby-Hulse, K. (2019). Music and Narrative in the Eighteenth Century: Gluck’s Iphigénie en Aulide as Dramatic Tableau. Open Library of Humanities. 5 (1), 48. doi: https://doi.org/10.16995/olh.131.

Higgins, C. (2021). The hermeneutic straightaway. Journal of Philosophy of Education, Volume 55, Issue 4–5, August 2021, 734–739. doi: https://doi. org/10.1111/1467-9752.12607.

Oleksiuk, O., Rebrova, O., & Mikulinska, O. (2019). Dramatic Hermeneutics as a Perspective Technology in the Artistic Education. Journal of History Culture and Art Research, 8 (3), 100–112. doi: http://dx.doi.org/10.7596/ taksad.v8i3.2146.

Чень, Бо (2017). Формування готовності майбутнього вчителя музики до виконавсько-інтерпретаційної діяльності у процесі інструментального навчання: дис. канд. пед. наук. Київ.

Чень, Чень (2020). Методика формування презентаційних умінь у майбутніх учителів музичного мистецтва в процесі фортепіанної підготовки (дис…д-ра філософії). Одеса.

Шпильова, Л. А. (2019). Драмогерменевтика як інноваційна технологія у професійній підготовці майбутнього вчителя музичного мистецтва. Молодий вчений, № 11 (75), 233–236.

Fenby-Hulse, K. (2019). Music and Narrative in the Eighteenth Century: Gluck’s Iphigénie en Aulide as Dramatic Tableau. Open Library of Humanities. 5 (1), 48. doi: https://doi.org/10.16995/olh.131.

Higgins, C. (2021). The hermeneutic straightaway. Journal of Philosophy of Education, Volume 55, Issue 4–5, August 2021, 734–739. doi: https://doi. org/10.1111/1467-9752.12607.

Oleksiuk, O., Rebrova, O., & Mikulinska, O. (2019). Dramatic Hermeneutics as a Perspective Technology in the Artistic Education. Journal of History Culture and Art Research, 8 (3), 100–112. doi: http://dx.doi.org/10.7596/ taksad.v8i3.2146.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-06

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1. АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ МИСТЕЦЬКОЇ ПЕДАГОГІКИ