Методика виконання завдань педагогічного малюнка

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24195/artstudies.2024-1.5

Ключові слова:

метод, педагогічний малюнок, завдання, побудова, рисунок, живопис, базові форми.

Анотація

У матеріалах дослідження зроблено спробу аналізу методичних підходів до виконання завдань із педагогічного малюнка. Апробація пропонованих завдань відбулась у практиці викладання викладачів кафедри методики викладання образотворчого і декоративно-прикладного мистецтва та дизайну Навчально-наукового інституту мистецтв Прикарпатського національного університету ім. В. Стефаника. Використано методику поетапного ведення роботи над натурним зображенням в аудиторії від компонування й вимірювання пропорцій до тонального та кольорового рішення. Знання ходу ведення роботи над педагогічним малюнком важливе як для художника- педагога, так і для учня. Динаміка сучасної художньої освіти сьогодення спрямована на розробку інноваційних форм навчання. У мистецькій освіті збережена класична основа малювання, що є підґрунтям для впровадження новітніх апробаційних методик. Педагогічний малюнок у контексті підготовки майбутнього художника-педагога виконує функцію систематизації набутих знань і вмінь з рисунку та живопису. Цей освітній компонент навчальних програм спрямований на методичне забезпечення майбутнього художника-педагога до виконання творчих завдань з учнями. Практичне значення навчання педагогічного малюнка – посилення аналітичного мислення, інтеграція творчих здібностей у педагогічний процес, формування актуальних художніх методик роботи в процесі малювання. Важливо зазначити, що формування художнього методу як системи малювання відбулося ще в минулих століттях у творчості видатних художників. Можна виокремити досягнення в цій сфері художників епохи Відродження, що створили правила подачі зображення, і в подальшому їхньому прикладу слідували наступні покоління митців. Звичайно, зі зміною мистецьких стилів і культурної естетики відбувалися зміни в підходах творення. Але незмінною донині залишається ціль художньої візуалізації – поетапна робота над зображенням згідно з визначеною методичною системою.

Посилання

Бабенко, Л. (2013). Ренесансна перспектива як образне відображення зорового сприйняття навколишнього простору. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Випуск 120. 64–67.

Дмитренко, В. В. (2005). Методика виконання й використання начерків під час роботи над художнім твором на художньо-графічному факультеті. Криворізький державний педагогічний університет. 109–117.

Дяків, М., Дяків, О. (2022). Авторська методика лінійно-конструктивної побудови гіпсової голови. Актуальні питання у сучасній науці. Серія «Педагогіка»: журнал. № 3 (3). 339–348.

Логвинова, О. Як працювати з базовими формами. Отримано з https://skvot.io/uk/blog/how-to-workwith- basic-forms.

Піддубна, О. М. (2016). Педагогічний малюнок як основа професійної підготовки майбутнього вчителя образотворчого мистецтва у процесі вивчення пред- метів «Малюнок» і «Живопис». Актуальні питання мистецької педагогіки. Вип. 5. 92–96.

Рисунок на пленері (2002). Методичні рекомендації з рисунка на літній навчально-творчій практиці для студентів 1-го курсу живописного, графічного факультетів та театрально-декораційного і реставраційного відділень. Укладач В. О. Сухенко. Київ. 20. Ткачук, О. В. (2019). Методика художнього навчання: навчальний посібник для здобувачів освітньо-кваліфікаційного рівня бакалавр, художньо-графічних факультетів, педагогічних закладів освіти. Одеса: ПНПУ імені К. Д. Ушинського. 244.

Шпитальова, О. В. (2019). Педагогічний малюнок в системі професійної підготовки майбутніх учителів образотворчого мистецтва. Молодий вчений. № 5 (2). 460–463.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-06

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1. АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ МИСТЕЦЬКОЇ ПЕДАГОГІКИ