Підготовка майбутніх бакалаврів музичного мистецтва до формування музично-естетичної культури школярів

Автор(и)

  • Ван Цзябінь Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»

DOI:

https://doi.org/10.24195/artstudies.2024-2.3

Ключові слова:

духовна культура, музично-естетична культура, майбутні бакалаври музичного мистецтва, підготовленість, загальна музична освіта, школярі, заклади ЗСО, постінформаційне суспільство, компетентності, інноваційні мистецько-педагогічні технології

Анотація

У статті наведено матеріали дослідження щодо підготовки здобувачів вищої мистецько-педагогічної освіти – майбутніх бакалаврів спеціальності 014 Середня освіта (Музичне мистецтво), до формування музично-естетичної культури учнів закладів загальної середньої освіти (ЗСО) Китаю та України. Представлено сутність явищ духовної культури, художньої культури та музично-естетичної культури в науковому дискурсі; уточнені поняття підготовки та підготовленості майбутніх бакалаврів даного профілю; визначена сутність явища підготовленості майбутніх бакалаврів музичного мистецтва до формування музично-естетичної культури школярів Китаю та України у складних соціокультурних умовах постінформаційного суспільства та глобалізації; пропоновано рекомендації щодо досягнення означеної підготовленості здобувачів, а саме стосовно: модернізації освітнього процесу на відповідних мистецько-педагогічних факультетах; опанування здобувачами продуктивних педагогічних технологій, поширених у світі, зокрема інноваційних мистецько-педагогічнихи технологій; укріплення навчально-матеріальної бази означених факультетів, зокрема, комп’ютерною технікою та сучасним програмним забезпеченням для більш ефективної аудиторної роботи та педагогічної практики здобувачів у закладах загальної середньої освіти; суттєвого покращення якості педагогічної практики здобувачів.

Посилання

Борішевський, М. (ред.) (2013). Виховання духовності особистості. Навчально-методичний посібник. Київ. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/19596193.pdf.

Го, Цзюнь (2023). Підготовка майбутніх учителів музичного мистецтва до формування культурної компетентності школярів засобами інноваційних мистецьких технологій : дис. ... докт. філософії. Одеса : ПНПУ імені К. Д. Ушинського. 234 с. URL: https://repository.sspu.edu.ua/server/api/core/bitstreams/d71d1462-b020-4059-a16b-4a23a3d7c234/content.

Го, Цзюнь (2022). Формування музично-естетичної культури школярів в контексті глобалізації та європейської інтеграції. Музична та хореографічна освіта в контексті культурного розвитку суспільства : матеріали і тези VIІІ Міжнародної конференції молодих учених та студентів, м. Одеса. 14–15 жовтня 2022 р. Т. 1. С. 86–89.

Сбітнєва, О. (2003). Формування музично-естетичної культури молодших школярів. URL: http://dspace.luguniv.edu.ua/xmlui/b i t s t r e a m / h a n d l e / 1 2 3 4 5 6 7 8 9 / 2 2 6 5 / S b i t n e v a .pdf?sequence=1&isAllowed=y.

Зміст поняття «художня культура». Мистецтво як форма художньо-образної інтерпретації дійсного та уявного (2001). URL: http://politics.ellib.org.ua/pages-4527.html.

Лінь, Янь (2021). Формування готовності майбутнього вчителя музики до художньо-інтерпретаційної діяльності у процесі вокального навчання : дис. … канд. пед. наук. НПУ імені М. П. Драгоманова. Київ. 255 с. URL: https://repository.sspu.edu.ua/items/0cce2d02-ba27-482a-b977-e175cc14ffb1.

Ткаченко, І., Лу, Шуо (2023). Музично-естетична культура школярів: теоретичні аспекти. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. № 2 (126). С. 41–48. URL: https://pedscience.sspu.edu.ua/wp-content/uploads/2023/09/%D0%A2%D0%BA%D0%B0%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE.pdf.

Сюй, Сінчжоу (2023). Формування художньо-естетичного досвіду майбутніх учителів музичного мистецтва у процесі вокальної підготовки : дис. ... докт. філософії. Одеса : ПНПУ імені К. Д. Ушинського. 244 с. URL: http://dspace.pdpu.edu.ua/handle/123456789/17368.

Федорець, М. (2022). Музично-естетичне виховання сучасних школярів у закладах загальної середньої освіти. Інноваційна педагогіка. Вип. 46. С. 220–224.

Федорець, М., Ван, Цзябінь. (2024). Формування музично-естетичної культури підлітків засобами оперної музики. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. Суми. 1–2. С. 135–136. URL: https://pedscience.sspu.edu.ua/wp-content/uploads/2024/04/%D1%84%D0%B5%D0%B4%D0%BE%D1%80%D0%B5%D1%86%D1%8C.pdf.

Хань, Хуйюнь (2024). Педагогічні умови підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва до впровадження технологій мистецької інноватики : дис. ... докт. філософії. Одеса : ПНПУ імені К. Д. Ушинського. 246 с. URL: https://nrat.ukrintei.ua/searchdoc/0824U001038/.

Чернишова, А. (2012). Етико-естетичне виховання дітей у школі. Педагогіка та психологія: сучасний гуманітарний вимір : матеріали Міжнародної науково-практичної конференції, м. Київ, Україна, 8 вересня 2012 р. Київ. С. 130–131.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-11

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1. АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ МИСТЕЦЬКОЇ ПЕДАГОГІКИ