Семплінг у політизованому культурному контексті: інструмент ідентичності чи політичного опору?

Автор(и)

  • Максим Григорович Ляпченко Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника https://orcid.org/0009-0009-2439-0414

DOI:

https://doi.org/10.24195/artstudies.2025-2.16

Ключові слова:

Семплінг, ідентичність, політичний опір, хіп-хоп, культура спротиву, постколоніалізм, діаспора, музичний активізм, аудіо інтертекстуальність, постмодернізм

Анотація

Стаття досліджує семплінг як невід’ємну частину культурних та політичних музич- них практик сьогодення, яка виступає провідником формування ідентичності та інструментом політичного інакомислення. Це дослідження аналізує еволюцію семп- лінгу від технічного прийому до вираження культурного спадку, історичних уроків та політичного протесту через поєднання відкриттів таких розділів науки як соціологія, музикологія, культурологія та політичної теорії з якісно-аналітичним методом. Ана- ліз актуальних досліджень та багатьох музичних прикладів з різних геополітичних регіонів таких як хіп-хоп в США, культура саунд систем в Ямайці, Палестинська та Іранська музика ефективно демонструє як музика поєднується з культурним прак- тикам та політичними рухами. Через роботи Трісії Роуз, яка визначає семплінг через відродження афроамериканської культурної пам’яті та Джона Освальда, котрий вбачає у семплінгу опозицію до комерціалізації медіа індустрії, ця стаття позиціонує семплінг як центральну тему в сучасних дискусіях щодо прав культурної власності.Ідеї Вінісіуса Фернандеза про руйнівні якості семплінгу допомагають дослідити здат- ність цього явища порушувати традиційне розуміння медіа та конструювати фраг- ментарні, але потужні наративи. Це дослідження показує важливість культурного впливу семплінгу як інструменту боротьби, який продовжує формувати види музич- ного вираження. У висновках формулюються три потенційні шляхи подальших дослі- джень: розгляд зв’язку між розвитком штучного інтелекту та практикою семплінгу, вивчення судових справ у розрізі семплінгу, а також, продовження заглиблення в семп- лінг як інструмент захисту культурної спадщини і сприяння політичного активізму.

Посилання

Bourriaud, N., Schneider, C., & Herman, J. (2010). Postproduction: Culture as screenplay: How Art Reprograms the world. Lukas & Sternberg.

Brewster, B., & Broughton, F. (2024, Лютий 23). Kool Herc gave hip hop its break – DJ history. DJ History – Home of the DJ History forum and other arcane DJ ephemera. https://djhistory.com/read/kool-herc-gave-hip-hop-its-break/

Davies, H. (1996). A history of sampling. Organised Sound, 1(1), 3–11. https://doi.org/10.1017/s135577189600012x

Falstrom, С. А. (1994). Thou Shalt Not Steal: Grand Upright Music Ltd. v. Warner Bros. Records, Inc. and the Future of Digital Sound Sampling in Popular Music, 45 Hastings L.J. 359. URL: https://repository.uchastings. edu/hastings_law_journal/vol45/iss2/4

Fernandes, V. (2020, Вересень 24). Cut-up as political practice. Cut-Up as Political Practice. URL: https://norient.com/vinicius-fernandes/cut-political-practice#footnote1_y2i8nw4

Goli, S. (2021). Dancing to the hotline bling in the Old Bazaars of Tehran. Musical Spaces, 59–81. https://doi.org/10.1201/9781003180418-6

McLeod, K. (2007). Owning culture: Authorship, ownership, and Intellectual Property Law. P. Lang.

McLeod, K. (2006). The politics of sampling: A discussion with Hank Shocklee, DJ Spooky, et al. The Brooklyn Rail. URL: https://brooklynrail.org/2006/06/express/the-politics-of-sampling/

Oswald, J. (1986). Wired Society Electro-Acoustic Conference (Vol. 34). Toronto; Musicworks magazine. URL: https://www.plunderphonics.com/xhtml/xplunder.html.

Rose T. (1994). Black Noise: Rap Music and Black Culture in Contemporary America. Middletown, CT: Wesleyan University Press, 257 с.

Schnipper, M. (2017, Жовтень 3). Review of Listening to steve reich’s holocaust opus “different trains.” Pitchfork. URL: https://pitchfork.com/thepitch/schnips-picks-listening-to-steve-reichs-holocaust-opus-different-trains/.

Self, H. (2002). Digital Sampling: A Cultural Perspective. UCLA Entertainment Law Review. Vol. 9. С. 347–359. DOI: 10.5070/LR892027036.

Wong, Y. T. L. (2020, Вересень 13). Hybridity and Postcolonial Music. Postcolonial Studies. URL: https://scholarblogs.emory.edu/postcolonialstudies/2014/06/20/hybridity-postcolonial-music/

Zaes, M. (2024, Квітень 9). The material politics of Techno Punk. The Material Politics of Techno Punk. URL: https://norient.com/marcel-zaes/material-politics-techno-punk

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-04-24

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2. МОДЕРНІ ПОШУКИ У ПРОСТОРІ МИСТЕЦТВА