Робота над художнім твором у навчальному процесі
DOI:
https://doi.org/10.24195/artstudies.2024-3.5Ключові слова:
образотворче мистецтво, композиція, формотворення, об’єкт зображення, задум, графічна майстерність, структура, натюрморт, художня педагогіка, виховання свідомості, тональне рішенняАнотація
Дослідження присвячене розробці шляхів удосконалення професійної підготовки студентів художньо-графічного факультету під час роботи над художнім твором у навчальному процесі. На основі здійсненого теоретичного аналізу наукових джерел визначено, що успішне розкриття такої теми полягає в поєднанні теоретичного аналізу та практичного досвіду викладання образотворчого мистецтва у вищих навчальних закладах, спрямованого на підготовку майбутніх художників-педагогів. У статті розглядаються нові підходи до формування професійної компетентності майбутніх художників-педагогів. Наукова публікація пропонує також нові педагогічні підходи до формування професійної компетентності майбутніх художників-педагогів, що сприяє ефективному інтегрованому розвитку творчих та професійних навичок. З’ясовано, що безпосереднє обговорення зі студентами результатів виконаної роботи для з’ясування її успішності є дуже плідним. Це сприяє усвідомленню здобувачами важливості й необхідності послідовного виконання роботи, важливості обов’язкового попереднього аналізу об’єкта зображення, його форми, пропорції, визначення характерних рис, властивостей, гармонійного поєднання всіх елементів, структурної побудови тощо. Такий підхід створює сприятливі умови підготовки здобувачів до самостійної творчої діяльності, що власне і є кінцевою метою навчання. Теоретична значущість дослідження полягає в уточненні поняття «образне мислення» стосовно створення художньої образності в процесі навчання у студентів художньо-графічних факультетів. Практична значущість дослідження полягає в тому, що отримані в ньому результати можуть бути використані в практиці викладання, для вдосконалення навчальних планів та програм, під час підготовки методичних посібників для студентів художньо-графічних факультетів. Адже майбутній учитель образотворчого мистецтва покликаний формувати інтерес до художньої спадщини та розвивати творчі здібності учнів. А це можливо лише за наявності в нього професійних знань та активної художньої творчості. Також однією з найважливіших проблем підготовки студентів художньо-графічних факультетів є вивчення, розуміння та усвідомлення цінностей художньої культури.
Посилання
Головатий, С. С. (2006) Елементи творчості в академічному рисунку. Педагогіка вищої та середньої школи: Мистецько-педагогічна освіта (теорія, методи, технології), 16(1), 112–121.
Кириченко, І. В. (2015) Методична система формування творчих умінь майбутніх педагогів-художників із основ образотворчої грамоти. Освітній простір України, 5, 54–62.
Коваленко, Є. І., Бєлкіна, Н. І. (2006) Історія зарубіжної педагогіки. Хрестоматія : навчальний посібник. Київ : Центр навч. літератури.
Коновець, С. В. (2009) Творчий розвиток учителя образотворчого мистецтва : монографія. Рівне : Волинські обереги.
Котляр, В. П. (2006) Основи образотворчого мистецтва. Київ : Кондор.
Кучер, С. Л. (2017) Спеціальний малюнок та основи композиції : навчально-методичний посібник. Кривий Ріг : КДПУ.
Падалка, Г. М. (2008) Педагогіка мистецтва (Теорія і методика викладання мистецьких дисциплін). Київ : Освіта України.
Пастир, І. В. (2013) Основи композиції образотворчого мистецтва : навчально-методичний посібник для студ. гуманітарних худ.-графічних ф-тів. Одеса.
Пічкур, М. О. (2015) Удосконалення змісту та методики викладання композиції в системі професійної підготовки вчителя образотворчого мистецтва. Проблеми підготовки сучасного вчителя : збірник наукових праць, 12(2), 72–79.
Пічкур, М. О. (ред.). (2017) Професійна підготовка майбутнього вчителя образотворчого мистецтва: теоретичний аспект : колективна монографія. Харків : ТОВ «Пром-Арт».
Сухорукова, Г. В., Дронова, О. О. (2010) Образотворче мистецтво з методикою викладання в ВНЗ : підручник. Київ : Вид. Дім «Слово».
Тарасенко, О. Г. (2018) Особливості вивчення станкового живопису з майбутніми вчителями образотворчого мистецтва. Проблеми підготовки сучасного вчителя : збірник наукових праць, 18, 87–93.