Вплив занять аквааеробікою на процес корекції дефектів постави в обраній групі школярів
DOI:
https://doi.org/10.24195/artstudies.2025-2.6Ключові слова:
аква, плавання, вправи при дефектах поставиАнотація
Метою даної наукової роботи є дослідження впливу занять аквааеробікою на процес корекції дефектів постави у дітей з дефектами постави. Рухова активність людини зумовлена її фізичним, психологічним та культурним розвитком. Вона важлива в кожному періоді життя. Зниження фізичної активності створює ризики для здоров’я дітей та молоді. На сьогоднішній день високий відсоток дітей з дефектами постави є тривожним явищем і з кожним роком їх кількість зростає. Широко розповсюджена думка, що однією з найважливіших причин цього є малорухливий спосіб життя. Обмеження рухової активності через захоплення школярів телебаченням, комп’ютерами, часто неправильний розклад занять у школах та відсутність належних умов для навчання є причиною виникнення дефектів постави. Основою процесу корекційного впливу при дефектах постави є правильно підібрані фізичні вправи, в тому числі у водному середовищі.
Посилання
Jóźwiak, M., Kinel, E., Lisiński, P., Majchrzycki, M., & Szymczak, M. (2015). Rehabilitacja medyczna w chorobach narządu ruchu, [w:] red. J. Kruczyński, A. Szulc, Wiktora Degi ortopedia i rehabilitacja, Warszawa: Wydawnictwo Lekarskie PZWL, s. 353–376.
Kapuścińska, E., & Kapuściński, L. (2003). Kręgosłup „filar” naszego organizmu, Lider nr 6, 2003, s. 27.
Kasperczyk, T. (1986). Postępowanie korekcyjne i rekreacja ruchowa w rozwoju fizycznym dzieci i młodzieży, Redakcja naukowa, Warszawa.
Kasperczyk, T. (2002) Wady postawy ciała, diagnostyka i leczenie, Kraków.
Kołodziej, J., Kołodziej, K., & Momola, I. (2004). Postawa ciała, jej wady i korekcja, Rzeszów.
Kopaniarz, I. (2003). Przyczyny powstawania i korekcja wad postawy, Lider nr 4, 2003, s. 42–43.
Kreft, P., Skalski, D., Mirska, I., Kowalski, D., Tsyhanovska, N., & Zarichanska, L.O. (2023). Aquaaerobik jako istotny determinant aktywności fizycznej wśród kobiet.Rehabilitation and Recreation 2023, nr 15, s. 143–147.
Kreft, P., Skalski, D., Peczak-Graczyk, A., Makar, P., & Semenova, N. (2021). Rola pływania w rozwoju dziecka. Rehabilitation and Recreation. Gdańsk : Akademia Wychowania Fizycznego i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego, S. 107–116.
Kwolek, A., (red.) (2003). Rehabilitacja medyczna, Tom II, Wrocław.
Łubkowska, W.(2015). Dobrostan i wellness kobiet w wieku 50+ w aspekcie ćwiczeń w środowisku wodnym, [w]: red. K. Markocka Mączka, J. Tatarczuk i M. Markowska, Zdrowie i dobrostan 1/2015 Dobrostan i zdrowie, Lublin: Wydawnictwo Naukowe Neuro Cen- trum, rozdział XVII, s. 233–247.
Mika, T., Kasperczyk, W., Fizykoterapia, PZWL, Warszawa (2004).
Przewęda, R., & Dobosz, J. (2003). Kondycja fizyczna polskiej młodzieży, Studia i Monografie Nr 98 Akademia Wychowania Fizycznego w Warszawie, War- szawa: Wydawnictwo AWF.
Stoliński, Ł., & Kotwicki, T. (2011). Wstępne wyniki analizy postawy ciała dzieci biorących udział w projekcie Poznań stawia na zdrowie - profilaktyka wad postawy [w:] T. Kotwicki, J. Pierzchalska, P. Jankowiak, E. Dybowska, A. Mania, Profilaktyka wad postawy i kształtowania zachowań prozdrowotnych wśród dzieci. Projekt „Poznań stawia na zdrowie – profilaktyka wad postawy wśród dzieci uczęszczających do klas I – IV szkół podstawowych w Poznaniu”, Urząd Miasta Poznania, Poznań: Drukarnia CLASSIC, s. 11–20.