Актуальні питання підготовки майбутніх фахівців до вокально-професійної діяльності
DOI:
https://doi.org/10.24195/artstudies.2023-1.2Ключові слова:
вокально-професійна діяльність, фахова підготовка, освітня парадигма, наукові підходи.Анотація
Питання осучаснення методики підготовки здобувачів до вокально-професійної діяльності в закладах вищої освіти у процесі навчання співу в останні десятиріччя набувають усе більшої актуальності, оскільки існує необхідність докорінної зміни вокально- педагогічної парадигми. Метою статті передбачено узагальнення наукової думки стосовно підготовки здобувачів магістратури до вокально-професійної діяльності в закладах вищої музично- педагогічної освіти на сучасному етапі. Методологія дослідження передбачає використання комплексу теоретичних методів: аналізу поглядів науковців щодо проблем вищої вокальної освіти та їх узагальнення, систематизації тезаурусу в означеній площині та обґрунтування актуальних наукових підходів до вирішення питань підготовки майбутніх співаків і викладачів до вокально-професійної діяльності у закладах вищої освіти. Відзначено, що тригером суттєвих змін стало долучення української вищої освіти до Болонської системи дворівневої вищої освіти й уведення магістерського ступеня, що спонукало педагогічну спільноту до активної науково-пошукової діяльності і тим самим відкрило нові обрії для вдосконалення вокально-освітньої системи. Розглянуто сутність поняття «професійна підготовка» та особливості її конкретизації в галузі музичної освіти, специфіку вокально-фахової діяльності майбутніх співаків і викладачів вокалу, особливості вокально-освітнього процесу як відносно самостійної галузі у сфері професійно-музичної підготовки. Приділено увагу науковим працям, у яких обґрунтовано доцільність упровадження провідних ідей інноваційного, гуманістичного, культурологічного, компонентного, герменевтичного наукових підходів, а також дослідженням, у яких увага концентрується на осмисленні проблем художньо-змістового характеру, питаннях особистісного, комунікативно-суб’єктного спрямування, оновлення методів і технології формування виконавської майстерності й педагогічної стабільності.
Посилання
Курило, В. І., Курило Л. І., Світличний, О. П. (2019). Професійна діяльність як чинник формування культури особистості. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. № 3. С. 51–54. DOI: https://doi.org/10.32461/2226-3209.3.2019.191761
Ніколаї, Г. Тао Жуй, (2021). Методичні засади формування художньо-педагогічної майстерності викладача вокалу. Інноваційна педагогіка, 37, 126–130. DOI: https://doi.org/10.32843/2663-6085/2021/37.25
Овчаренко Н. А. (2014). Професійна підготовка майбутніх учителів музичного мистецтва до вокально-педагогічної діяльності: теорія та методика [Монографія]. Кривий Ріг, 398 с.
Отич, О. М. (2009). Мистецтво у системі розвитку творчої індивідуальності майбутнього педагога професійного навчання : дис. … д-ра наук : 13.00.04.
Падалка, Г. М. (2008). Педагогіка мистецтва (Теорія і методика викладання мистецьких дисциплін). Київ : Освіта України, 274 с. Реброва, О. Є. (2014). Теорія і методика формування художньо-ментального досвіду майбутніх учителів музичного мистецтва та хореографії : дис. … доктора пед. наук. Київ, 595.
Рудницька, О. П. (2001). Світоглядна функція мистецтва. Мистецтво та освіта, № 3, 115.
Ліпська С. Л. (2007). Методичні засади удосконалення музично-виконавської підготовки учнів в умовах позашкільної спеціалізованої освіти : дис. … канд. пед. наук : 13.00.02 – теорія та методика музичного навчання. Київ.
Щолокова О. Категорія духовності у мистецькій світі: компетентнісний аспект. Естетика і етика педагогічної дії. 2011. Вип. 1, 127–136. Щолокова, О. П. (2017). Новітні підходи та технології у професійній підготовці вчителя мистецьких дисциплін. Innovative processes in education: Collective monograph. AMEET Sp. z o.o., Lodz, Poland, 238–246.
Nikolai, H., Linenko, A., Koehn, N., Boichenko, M. (2020). Interdisciplinary Co ordination in Historical- Theoretical and Music-Performing Training of Future Musical Art Teachers. Journal of History Culture and Art Research. VL. 9, DOI: http://dx.doi.org/10.7596/taksad. v9i1.2434 Ovcharenko, N., Matveieva, O., Chebotarenko, O., & Koehn, N. (2019). Methodological Readiness of Musical Art Master’s Degree Students: A Theoretical Research. Journal of History Culture and Art Research, 8 (4), 166–176.