Хореографічне виховання дітей молодшого шкільного віку засобами українського фольклору

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24195/artstudies.2023-2.5

Ключові слова:

український фольклор, хореографічне виховання молодшого шкільного віку, елементи українського дитячого фольклору в хореографічному вихованні.

Анотація

У статті розкрито поняття українського фольклору, українського дитячого фольклору, проаналізовано педагогічне значення хореографічного виховання дітей молодшого шкільного віку засобами українського фольклору, подані рекомендації щодо використання елементів українського дитячого фольклору в процесі хореографічного виховання молодшого шкільного віку. Схарактеризовано психофізіологічні особливості дітей молодшого шкільного віку, а саме: орієнтація на розвиток духовності, провідне місце навчання в розвиткові мислення; розвиток особистісних якостей як в інтелектуальній, так і в емоційній, вольовій сферах; емоційна сфера залишається основою формування пізнавальних інтересів, допитливості учня; молодшим школярам притаманні образність мислення, фантазійність, конкретність, емоційність, імпульсивність й швидка зміна настрою. Обґрунтовано, що використання елементів багатожанрового дитячого фольклору в хореографічному вихованні дітей молодшого шкільного не тільки прикрашає танець і зацікавлює дітей, а й вирішує низку педагогічних завдань, а саме: художньо-естетичне виховання (засвоєння загальнолюдських цінностей, прилучення учнів до вивчення жанрів музичного та хореографічного мистецтва); розвиток музичних здібностей; національне виховання (одержання знань про традиції, звичаї, особливості трудової та побутової діяльності свого роду, успадкування духовної культури національної ментальності та світогляду українського народу; формування навичок дбайливого ставлення та використання народного мистецтва); формування в дітей навичок партнерської взаємодії; надання можливості орієнтуватися в навколишньому світі (пізнання світу через казки, легенди, загадки, прислів’я, тощо; самоідентифікація); розвиток дитячої творчості, фантазії через образність дитячих фольклорних творів. Визначено потребу у продовженні досліджень засобів використання та реконструкцій дитячого фольклору, який є джерелом виховання й забезпечення гармонійного розвитку дітей.

Посилання

Бойко, О. (2016). Художній образ в українському народно-сценічному танці: монографія. Київ: Ліра.

Верховинець, В. (1968). Теорія українського народного танцю. Київ: Мистецтво.

Верховинець, В. (1979). Весняночка. Київ: Музична Україна.

Довженок, Г. (упор.). (1986). Дитячий фольклор. Київ: Дніпро.

Лановик, М., Лановик, З. (2006). Українська усна народна творчість: навчальний посібник. Київ: Знання-Прес.

Мишанич, С. (1991). Усна народна творчість. Культура і побут населення України. Київ.

Підласий, І. (2010). Педагогіка початкової школи: підручник. URL: http://ibib.ltd.ua/neravnomernostrazvitiya-26112.html.

Садовенко, С. (2020). Український народний танець у хронотопі народної художньої культури: культурологічний вимір. Особливості роботи хореографа в сучасному соціокультурному просторі: зб. матеріалів V Міжнародної науково-практичної конференції. Київ: НАКККіМ.

Степанов, О. (2003). Основи психології та педагогіки: посібник. Київ: Академвидав.

Ушинський, К. (1983). Рідне слово. Вибрані педагогічні твори: в 2 т. Київ: Рад. шк.

Чорнопиский, М. (уклад., ред.). (2007). Українська фольклористика. Словник-довідник. Тернопіль.

Шевчук, А. (2016). Дитяча хореографія: навч.-метод. посібник. Тернопіль: Мандрівець.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-20

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1. АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ МИСТЕЦЬКОЇ ПЕДАГОГІКИ