Methodological provision for the formation of textural-stylistic performance skills

Authors

DOI:

https://doi.org/10.24195/artstudies.2024-3.3

Keywords:

methodology, methodological provision, pedagogical conditions, textural-stylistic skills, future musical art teachers, future piano teachers

Abstract

The study is devoted to methodological aspects of textural-stylistic performance skills formation in future musical art teachers and future piano teachers. The problem of textural-stylistic performance skills is considered in accordance with the piano training of two categories of applicants: in specialties 014 “Secondary Education (Musical Art)” and 025 “Musical Art”. It is shown that in the context of these specialties, such skills are relevant, as they are part of the pianist’s artistic technique, and in addition, they become a means of expressing the main idea and image of the work. The mastery of textural-stylistic performance skills ensures the quality of performance interpretation, makes it possible to teach piano playing competently, and for future musical art teachers, it is an additional resource for pedagogical interpretation of works in the process of their perception by students. The purpose of the article is to present a methodological resource for the formation of texturalstylistic performance skills of future musical art teachers and piano teachers in the process of performance-instrumental training. An analysis of studies containing similar problems and their methodological solution is presented. Pedagogical conditions and methods, which are distributed according to the stages of their formation, are included in methodological provision. The following distribution of pedagogical conditions by stages is proposed: the first stage – setting-reflective – pedagogical condition: stimulation of adequate self-assessment of the artistic-technical performance resource and ways of its improvement; the second stage – performance-mobilization, accumulative – pedagogical condition: purposeful accumulation of experience in the practical application of textural-stylistic standards of the world piano heritage; the third stage – artistic-figurative, interpretive – pedagogical condition: dynamization of artistic-creative attitude to textural-stylistic skills in performing and pedagogical interpretation of piano works. The content of the repertoire takes into account the textural variety of piano works and their correspondence to the artistic style.

References

Бай Бінь. (2014) Формування звуко-тембральних уявлень майбутніх учителів музики в процесі фортепіанного навчання : дис. канд. пед. наук. Київ : НПУ імені М. П. Драгоманова.

Ван Бін. (2010) Методика удосконалення виконавської техніки майбутніх учителів музики в процесі фортепіанного навчання : дис. канд. пед. наук. Київ : НПУ імені М. П. Драгоманова.

Ван Чєнь (2023a) Сутність фактурно-стильових виконавських умінь майбутніх викладачів фортепіано та критерії їх оцінювання. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 10(134), 267–268.

Ван Чєнь (2023b) Фактурно-стильові виконавські уміння студента-піаніста та їх різновиди. Матеріали і тези ІХ Міжнародної конференції молодих учених та студентів «Музична та хореографічна освіта в контексті культурного розвитку суспільства» (Одеса, 20–21 жовтня 2023 р.), 2, с. 137–140. Одеса : ПНПУ імені К. Д. Ушинського.

Вей Сімін (2017) Методика формування темпоритмічних виконавських умінь майбутніх учителів музичного мистецтва в процесі навчання гри на фортепіано : дис. канд. пед. наук. Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, Київ.

Грінченко, А. (2022) До проблеми удосконалення виконавських навичок у майбутніх учителів в процесі гри на фортепіано. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах, (81), 152–157.

Грінченко, А. М. (2018) Методика виховання музично-виконавського самоконтролю майбутніх учителів музики в процесі гри на фортепіано : автореф. дис. канд. пед. наук. Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка.

Касьяненко, Л. О. (2019) Робота піаніста над фактурою. Вид. 2-е, доп. Одеса : ПНПУ ім. К. Д. Ушинського. URL: dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12806.

Кашкадамова, Н. Д. (1998) Мистецтво виконання музики на клавішно-струнних інструментах : навчальний посібник. Тернопіль : СМП «Астон».

Кашкадамова, Н. (2001) Фортеп’янне мистецтво у Львові. Статті. Рецензії. Матеріали. Тернопіль : СМП «Астон».

Кузьміна, Л. (1999) Деякі естетичні та педагогічні принципи Ф. Ліста. Золоті сторінки музичної історії України: Ференц Ліст та піаністична культура ХХ століття : Зб. статей та матеріалів. 4, 44.

Лі Ює. (2018) Методика формування художньо-смислових уявлень майбутніх учителів музичного мистецтва в процесі навчання гри на фортепіано : автореф. дис. канд. пед. наук. Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, Суми. URL: http://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/6001.

Лу Чен. (2015) Методика формування вмінь музично-виконавської артикуляції майбутніх учителівмузики в процесі навчання гри на фортепіано : дис. канд. пед. наук. Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, Київ.

Мінь Шаовей. (2017) Формування рефлексивних умінь майбутніх учителів музики в процесі фортепіанної підготовки : дис. канд. пед. наук. Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, Київ.

Павленко, О. М. (2009) Інструментально-виконавська підготовка в теорії та практиці мистецької освіти. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова : Збірник наукових праць. Матеріали ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Гуманістичні орієнтири мистецької освіти», 22–24 квітня 2009 року до 175‑річчя Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти, (7(12)), 19–24.

Потоцька, О. В. (2012) Стильова типологія фортепіанно-виконавської інтерпретації : автореф. дис. канд. мистецтвознавства. Одеса.

Потоцька, О. В. (2015) Типологія інтерпретаційного мислення у працях дослідників: до питання постановки проблеми. Мистецтво у міждисциплінарних дослідженнях, 8, 106–110.

Хань Ле. (2019) Формування поліфонічно-виконавських умінь майбутніх учителів музичного мистецтва за стильовим підходом : дис. канд. пед. наук. Суми. Сумський державний педагогічний університет імені А.С.Макаренка.

Ю Янь. (2023) Формування художньо-образних репрезентацій майбутніх бакалаврів музичного мистецтва засобами фортепіанних програмних творів : дис. доктора філософії. ПНПУ імені К. Д. Ушинського.

Фан Фей. (2023) Формування етностильових виконавських умінь майбутніх магістрів музичного мистецтва за художньо-герменевтичним підходом : дис. доктора філософії. Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського. Одеса.

Published

2024-12-05

Issue

Section

SECTION 1. CURRENT ISSUES OF ART PEDAGOGY