Пісня як засіб патріотичного виховання здобувачів закладів вищої освіти

Автор(и)

  • Тетяна Володимирівна Потапчук Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника https://orcid.org/0000-0003-1680-6976
  • Ольга Миколаївна Черсак Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника https://orcid.org/0000-0002-5712-7841
  • Йосипівна Зваричук Жанна Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника https://orcid.org/0000-0003-2552-7549

DOI:

https://doi.org/10.24195/artstudies.2024-3.6

Ключові слова:

народна пісня, фольклор, музичне мистецтво, патріотичне виховання, морально-духовні цінності, здобувачі закладів вищої освіти

Анотація

У статті зазначено, що народна пісня є дієвим засобом у формуванні морально-духовних цінностей та патріотичних якостей молоді, позаяк у піснях широко представлене позитивне ставлення українського народу до найкращих рис характеру та моральних якостей особистості, засуджується увесь негатив, що є в людині. У піснях знайшли своє відображення почуття честі, усвідомлення людської гідності, потреба шанувати інших людей, високо цінувати людські чесноти, виявляти оптимізм, мужність, на що потрібно звернути увагу в освітньому процесі. Використання пісень у навчальних програмах, культурних заходах та позааудиторній роботі активно формуватиме у студентської молоді патріотичні почуття, сприятиме розвитку їхніх особистісних якостей та соціальної активності. Розглянуто виховний компонент музичної та патріотичної освіти, який завжди викликав інтерес як у класиків педагогіки, так і у сучасних дослідників. Автори підкреслюють, що музичне мистецтво є важливим елементом у формуванні особистості, здатним відображати національні цінності, культуру та історичні традиції. Вивчення музичних творів та впровадження їх у освітній процес сприяє розвитку патріотичних почуттів та зміцненню ідентичності, що робить цю тему особливо актуальною в умовах сучасного суспільства. Проаналізовано роль пісні як важливого складника патріотичного виховання здобувачів закладів вищої освіти, підкреслено значення у формуванні національної свідомості майбутніх захисників Вітчизни. Зазначено, що за умови вмілого педагогічного використання пісня відкриває неоціненні можливості для поліпшення та збагачення освітнього процесу. Автори вказують на необхідність активізації методичного забезпечення, включаючи розробку методичних рекомендацій, а також аудіо- та відеоматеріалів для ефективного впровадження пісенного контенту у виховну практику. Значення патріотичного, духовно-естетичного виховання у сучасному суспільстві зростає, тому проблема патріотичного виховання залишатиметься в центрі уваги науковців. У подальшій роботі заплановано використання авторської пісні як одного з ефективних засобів патріотичного виховання, що сприятиме формуванню активної громадянської позиції серед студентської молоді.

Посилання

Довженко, О. (1960) Твори в 3-х томах. Т. 3. Київ : Держлітвидав.

Кабалевський, Д. (1982) Як розповідати дітям про музику. Київ : Музична Україна.

Колесса, Ф. (1938) Українська усна словесність. Львів : Накладом фонду «Учітеся, брати мої». URL: http://irbis-nbuv.gov.ua/ulib/item/UKR0001149.

Лисенко, О. (1967) Сонце української музики. Київ : Музична Україна.

Масол, Л. М. (2006) Загальна мистецька освіта: теорія і практика : монографія. Київ : Промінь.

Олексюк, О. М. (2006) Музична педагогіка : навчальний посібник. Київ : КНУКіМ.

Падалка, Г. (1995) Музична педагогіка : курс лекцій з актуальних проблем викладання музичних дисциплін в системі педагогічної освіти. / В. Бутенко (ред.). Херсон : ХДПІ.

Ростовський, О. (2000) Методика викладання музики в основній школі. Тернопіль : Навчальна книга.

Слободанюк, П. (1995) Культура Хмельниччини. Хмельницький : Поділля.

Смоляк, О. (1998) Український дитячий фольклор : підручник-хрестоматія для викладачів та учнів. 1 вид. Тернопіль : Лілея.

Breazul G. (1941). Patrium Carmen Contribuţii la studiul muzicii româneşti. Craiova : Scrisul Românesc.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-05

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1. АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ МИСТЕЦЬКОЇ ПЕДАГОГІКИ